اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری مجالس و آیین‌ها

مردم شیراز در سوگ صادق اهل بیت گریستند

مردم شیراز در سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق (ع) با برگزاری آیین‌ها و مجالس مختلف به عزاداری پرداختند.

مردم شیراز در سوگ صادق اهل بیت گریستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، از صبح امروز اقشار مختلف مردم شیراز در امامزادگان، بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و به ویژه حرم حضرت احمد بن موسی (ع) تجمع کرده و در مراسم عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) شرکت کردند.

دسته‌جات و هیئت‌های مذهبی به سنت هر ساله پس از حضور در مساجد و حسینیه‌ها به مدرسه علمیه ولیعصر (خان) رهسپار شده و در مراسم اصلی عزاداری شهادت آن امام همام حضور یافتند.

به گزارش فارس، هر ساله برنامه‌های متنوعی در سوگواری آن امام در حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود، اما بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین برنامه عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهر مقدس شیراز، در مدرسه علمیه ولیعصر (خان) انجام می‌گیرد.

به سنت هر سال مراسم بزرگداشت مصیبت صادق اهل بیت عصمت و طهارت با برگزاری همایشی بزرگ در مدرسه ولیعصر به اهتمام آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک حسینی نماینده فقید ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شد که امسال در فقدان ایشان فرزند وی  آیت‌الله سید شرف‌الدین حسینی به برگزاری این مراسم همت کردند.

بر همین اساس امروز تجمع هیئت‌های مذهبی از ساعت 10 صبح در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) آغاز شد و پس از برگزاری ساعتی عزاداری از مسیر معین شده به سمت مدرسه علمیه ولیعصر (خان) حرکت کردند.

مراسم عزاداری در مدرسه علمیه خان از ساعت 10 تا 12 با برنامه‌هایی نظیر قرائت قرآن، مداحی و سخنرانی ادامه پیدا کرد و حضور مردم و مسئولان در این مراسم بسیار پر رنگ بود.

انتهای پیام/2448/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول