اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جوار قبور شهدای دفاع مقدس انجام شد

برگزاری آیین عزاداری امام جعفر صادق (ع) در‌ کوهبنان‌

همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت مراسم عزاداری و مرثیه‌سرایی امام جعفر صادق (ع) در‌ امامزاده سلیمانشاه (ع) و‌ جوار قبور مطهر شهیدان هشت سال دفاع مقدس کوهبنان برگزار شد.

برگزاری آیین عزاداری امام جعفر صادق (ع) در‌ کوهبنان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت امام جعفر صادق (ع) با حضور مسئولان و جمعی از عاشقان و ارادتمندان به ولایت و هیئت‌های مذهبی شهرستان کوهبنان مراسم عزاداری و مرثیه‌سرایی در محل امامزاده سلیمانشاه (ع) و در جوار قبور مطهر شهیدان هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

فرماندار کوهبنان در این آیین بیان داشت: زنده نگه داشتن شعائر دینی و اسلامی خود نوعی مبارزه با دشمنان اسلام و قرآن و در حقیقت خط قرمز و مرز بین اسلام و کفر است‌.

منصور متقی ابراز داشت: در برهه‌ای حساس از تاریخ قرار داریم و هر روز شاهد اهانت به مقدسات و کشتار بیرحمانه مسلمانان در گوشه و کنار دنیا هستیم و دشمنان و در رأس آنان استکبار جهانی تمام همت خود را به کار بسته تا با اختصاص میلیاردها دلار نسل شیعه را ریشه‌کن کند، اما در پرتو همین برنامه‌های مذهبی و برقراری اتحاد و انسجام مسلمانان این آرزو را به گور می‌برد.

متقی تصریح کرد: مردم ایران اسلامی در پرتو همین مناسبت‌ها توانستند در کنار مرجع بزرگ جهان اسلام حضرت امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را در کشور خود برقرار کنند و رژیم ستم‌شاهی را به زباله‌دان تاریخ بسپارند.

وی افزود: در کنار ولایت و رهبری و در پرتو مجالس و محافل عزارداری ائمه اطهار (ع) زمینه برای حکومت عدالت‌گستر یگانه منجی عالم بشریت فراهم می‌شود و روزی مردم ایران اسلامی تحت لوای حکومت حضرت مهدی (عج) شاهد نابودی کامل مستکبران هستند.

فرماندار کوهبنان خاطر نشان کرد: برای سومین سال متوالی مراسم روز شهادت امام صادق (ع) به صورت عمومی و گسترده با حضور خود‌جوش مردم و هیئت‌های عزادار کوهبنان در جوار قبور مطهر شهیدان همیشه سرافراز برگزار می‌شود که این برنامه برای پخش از سیمای مرکز استان کرمان ضبط می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا امام جمعه کوهبنان در این مراسم با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: آن حضرت دنیاى اسلام را از علم، حرکت‌، آگاهى و تقواى خود سرشار ساخت و مسلمانان با تکیه بر علم آن حضرت توانستند‌ براى مشکلات خود راه حلى پیدا کنند.

وی اظهار داشت: آنگونه که سیره آن حضرت به ما می‌گوید، امام صادق (ع) تقریباً از تمام‌ مسائل رایج در جامعه اسلامى براى ما سخن گفته است، از این رو وقتى به احادیث روایت شده از آن حضرت نگاه می‌کنیم، می‌توانیم سیماى واقعى جامعه آن روز را با همه قضایا و مشکلات و اهتماماتش در ذهن خود ترسیم کنیم.

صالح‌نیا ابراز داشت: مذهب شیعه به امام صادق (ع) نسبت داده مى‌شود، اما باید بدانیم که مذهب اهل‌بیت (ع) به امام خاصى مربوط نمی‌شود، زیرا کلام آنان یکى است.

وی تصریح کرد: سخن ائمه‌اطهار (ع) تداوم سخنان پیامبر (ص) و شاخه‌اى از کلام گهربار آن حضرت است، زیرا ائمه (ع) امناى دین پیامبر و جانشینان او در بین امت اسلامى هستند.

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: در مدرسه امام صادق (ع) به روى همه مردم باز بود و آن حضرت فرهنگ اسلامى را گستردگى و فراگیرى بسیارى بخشید.

صالح‌نیا خاطر نشان کرد: امام صادق (ع) آزاد‌اندیش بود و اندیشه به مردم می‌بخشید و از آنان می‌خواست از هر چیزى سخن بگویند، وی با همه مردم گفت‌وگو می‌کرد تا در سیره و حدیث خودبر این امر تأکید کند که انسان عالم باید عقل و قلب و علم خود را به روى مشکلات، شبهات و عقاید مردمان دیگر باز کند، حتى اگر این انسان‌ها با او اختلاف نظر مبنایى داشته باشند.

انتهای پیام/80012/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول