اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

پدیده‌ای به نام رانت‌خواری در فوتبال

فارس از پدیده شوم رانت‌خواری در فوتبال گزارش می‌دهد.

پدیده‌ای به نام رانت‌خواری در فوتبال

به گزارش خبرگزاری فارس از فریدونکنار، با وجود قراردادهای کلان در لیگ برتر فوتبال کشور، در دسته‌های پائین‌تر سودجویان با سرعت می‌روند و امان بازیکنان را بریده‌اند.

تا جایی‌که حتی برخی از بازیکنان مطرح که در حال شکوفایی هستند، عطای فوتبال را به لقای آن می‌بخشند و از فوتبال کنار می‌کشند یا مجبور به باج دادن می‌شوند.

در مازندران تیم‌های باسابقه و ریشه‌داری همچون نساجی حضور دارد که با سقوط شموشک نوشهر به لیگ‌های پایین‌تر، تنها امید استان برای صعود به لیگ برتر است و بازیکنان بزرگی همچون مرتضی عرب‌نژاد و فریدون فضلی را در خود پرورش داده است، این روزها حال و روز خوبی ندارد.

در حالی‌که فریدون فضلی بازیکن و مربی فعلی اهل قائمشهر و بهترین گلزن چندین دوره لیگ برتر کشور می‌توانست سکان هدایت تیم نساجی را برای صعود به لیگ برتر کشور برعهده بگیرد، اما حاشیه‌های تمام‌نشدنی نساجی و قبول نکردن مسیرهای غیراخلاقی فوتبال فضلی را از هدایت تیم نساجی ناکام گذاشت.

با علی مردان آشوری پدر احمد آشوری بازیکن خوش اخلاق فصل گذشته نساجی درباره حوادث دو فصل گذشته‌ای که برای پسرش اتفاق افتاد و همچنین در مورد قرارداد سه ساله فرزندش، علت بازی نکردن و اعمال نظر کادر فنی به ویژه اطرافیان تیم به گفت‌وگو نشستیم.

علی مردان آشوری بیان داشت: دو سال پیش که اسماعیلی سرمربی نساجی شد، پسرم در تمرینات تیم شرکت کرد و مورد توجه آنها قرار گرفت و با باشگاه قرارداد سه ساله امضا کرد.

وی گفت: پس از امضای قرارداد شخصی به من زنگ زدند و مطلبی را گفتند که برایم عجیب بود، هفته دوم بود که تیم برای آماده‌سازی به اردوی تنکابن رفت و آن شخص برای بار دوم با من تماس گرفت و خواست تا مبلغی را به حسابش واریز کنم و البته من هم پیگیر ماجرا نشدم.

وی افزود: ای کاش همان موقع این ماجرا را در نطفه خفه می‌کردم، این فرد که با همکاری برخی دیگر کارهای زیادی در این باشگاه انجام می‌دادند، مدعی شد که در عقد قرارداد پسرم نقش بسزایی داشت، نکته جالب اینجا است که احمد تا هفته یازدهم هشت بازی برای نساجی انجام داد و به یک‌باره نیمکت‌نشین و حتی سکونشین شد.

آشوری ادامه داد: در هفته هفدهم دوباره با من تماس گرفته شد، چند هفته‌ای که احمد بازی نمی‌کند و از ترکیب اصلی به دور است از خودتان نپرسیدید که چه شده است، چرا با ما تماس نگرفتید تا احمد را در ترکیب ثابت قرار دهیم.

آشوری خاطرنشان کرد: حرف‌های زیادی در دلم مانده است که اگر بر زبان بیاورم بدون شک اتفاقات ناخوشایندی خواهد افتاد، اما فقط به دنبال حق فرزندم هستم.

وی یاداور شد: در شب عید همان فصل مبلغ اندکی را به عنوان عیدی به بازیکنان تیم پرداخت کردند که برای چندمین بار همان فرد زنگ زد و گفت اگر نصف این پول را به من ندهید، شاید باشگاه برای فصل آینده نظری روی پسر شما نداشته باشد و دقیقا همین اتفاق افتاد که اسماعیلی سرمربی وقت نساجی پسرم را با توجه به قراردادی که داشت از لیست تیم کنار گذاشت.

آشوری با اشاره به بلاتکلیفی احمد آشوری گفت: سئوالم از مسئولان و کادر فنی نساجی این است که چطور فرزندم از ترکیب تیم کنار گذاشته شد و یا اینکه چطور این فرد شش ماه آینده را پیش‌بینی کرد، مگر این آقا فکر آدم‌ها را می‌تواند بخواند و یا اینکه دست‌هایی پشت پرده است.

پدر احمد آشوری یادآور شد: با اسماعیلی در این رابطه حرف زدم که او گفته مردم از خرید احمد ناراضی بودند و گفتند چرا با او قرارداد بستید.

وی افزود: این مربی هدایت تیم را برعهده دارد، از خود اختیار دارد ولی با کلمه مردم با احساسات‌شان بازی می‌کنید، و اطرافیانش در نظرش دخیل بودند و نظر نهایی را اعمال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی سودجویان می‌خواهند از ما پله ترقی بسازند.

آشوری تصریح کرد: پس از برکناری اسماعیلی، احمد در تمرینات تیم شرکت کرد، اما متاسفانه در شهر زمزمه‌ای مبنی بر اینکه قنبری گفته اشوری و پسرش به دفتر باشگاه آمدند و کتبا نوشتند که افرادی بودند که از پسرم درصدی از قراردادش را می‌خواستند به راه انداخت که من و پسرم اصلا دست به چنین عملی نزدیم، البته متاسفانه بعضی سودجویان می‌خواهند از ما برای خود پله ترقی بسازند و خودشان را بالا بکشند.

وی اظهار داشت: در این فصل که سال آخر قرارداد احمد با این تیم است با گرائیلی صحبت کردم، او از تمام این ماجراها با خبرند اما حرف‌هایی به زبان آوردند که برایم جای تعجب داشت، فقط آنقدر را به یونس گرائیلی بگویم که پسرم از قبل با این تیم قرار داد داشت و زودتر از این بازیکنان جدید قرارداد بست.

آشوری گفت: این مربی نیز به قول خود عمل نکردند، هرچند مربیگری سلیقه‌ای است و به سلیقه‌شان احترام می‌گذارم.

آشوری در پایان اظهار داشت: اگر به حقم نرسم، دست به افشاگری می‌زنم.

انتهای پیام/2296/ب40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول