اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج ‌فارس:

فعالیت‌های پژوهشی مشکلات صنعت خرما را برطرف می‌کند

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج‌ فارس گفت: فعالیت‌های پژوهشی مشکلات صنعت خرما را برطرف می‌کند.

فعالیت‌های پژوهشی مشکلات صنعت خرما را برطرف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، محمد مدرسی شامگاه شنبه در نشست کارگروه کشاورزی دفتر نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: صنعت کشاورزی از ظرفیت‌های مهم شهرستان دشتستان است و باید از این صنعت برای رشد این شهرستان استفاده کنیم.

وی افزود: تولید محصول خرما یکی از مهم‌ترین پتانسیل‌های شهرستان دشتستان در عرضه کشاورزی و صنایع وابسته است و بر اساس آمار موجود این شهرستان بالاترین آمار سطح زیر کشت و تولید محصول خرما را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج‌فارس خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات در حوزه نخل و خرما این است که تحقیقات و برنامه‌ریزی بلندمدتی وجود ندارد و هر ساله در زمانی که محصولات به دست می‌آید ناچار به تصمیم‌گیری فوری می‌شویم.

مدرسی بیان داشت: تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها در ارتبات با بازار خرما و رشد صنایع مرتبط با این محصول باید به‌ نحوی صورت پذیرد که برای سال‌های آینده نیز کاربرد داشته باشد و منشا خدمات فراوان و کاربردی به فعالان در این عرصه شود.

وی اضافه کرد: برای توسعه بازار خرما و رفع مشکلات مرتبط با این محصول انجام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی زیادی لازم است و مردم و مسئولان باید دست به دست هم دهند تا مشکلات بازاریابی و عرضه خرما برطرف شود.

این مسئول اذعان داشت: از تلاش‌های نماینده محترم دشتستان در راستای رفع موضوعات مختلف کشاورزی به‌ویژه خرما قدردانی می‌کنیم و اعتقاد داریم به وسیله رایزنی با مقامات مرکز کشور و تصمیم‌گیری در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی می‌توان گام‌های موثری برای حل سایر مشکلات برداشت.

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج‌فارس عنوان کرد: در سال‌های گذشته شش طرح از محل مصوبات علمی و پژوهشی استانی تصویب شد و یکی از آنها پژوهشکده خرما در دشتستان بود که متاسفانه تنها طرحی که هنوز به مرحله اجرا وارد نشده، همین طرح است.

مدرسی، اقدام عاجل به‌منظور راه‌اندازی پژوهشکده خرمای دشتستان را خواستار شد و اذعان داشت: مراکز تحقیقاتی و پژوهشی خرما علاوه بر وظیفه تحقیقاتی علمی برای فرآوری بهینه خرما و جلوگیری از آفات و افزایش کیفیت محصول، می‌توانند در بازاریابی و ارائه شیوه‌های نوین بسته‌بندی و سوددهی نیز به کشاورزان و مسئولان کمک کنند.

وی افزود: هم‌اکنون در آزمایشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های دانشکده کشاورزی دانشگاه خلیج فارس مطالعاتی در دست اجرا است که می‌تواند کمک‌های بسیار مطلوبی به کشاورزان در راستای فرآوری بهینه محصولات داشته باشد.

به گزارش فارس، در این نشست مقرر شد هم‌ایشی با حضور دارندگان واحدهای صنعتی و خانگی بسته‌بندی خرما، نماینده‌های باغداران و کشاورزان، کارشناسان تولید و بازاریابی، مسئولان ارشد استان توسط کارگروه کشاورزی دفتر نماینده مردم دشتستان برگزار شود تا راهکارهایی برای حل برخی از مشکلات حوزه نخل و خرما اندیشیده شود.

انتهای پیام/2452/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول