اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجرایی اداره‌کل زندان‌های کردستان خبر داد

برگزاری جشن گلریزان رضوی در کردستان

معاون اجرایی اداره‌کل زندان‌های کردستان از برگزاری جشن بزرگ گلریزان رضوی همزمان با دهه کرامت در مسجد جامع سنندج خبر داد.

برگزاری جشن گلریزان رضوی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد خسروی یکشنبه‌شب در شورای فرهنگ عمومی استان در سنندج، اظهار کرد: در حال حاضر 11 هزار نفر به دلایل مختلف در زندان‌های استان مدت محکومیت خود را سپری می‌کنند.

وی با بیان اینکه 60 درصد از کل ورودی‌های زندان‌های استان را افراد متأهل تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: بیش از 25 درصد از این آمار را افرادی تشکیل می‌دهند که بیش از چهار فرزند دارند.

وی به نحوه و سرفصل حمایت از این زندانیان و خانواده‌های آنان اشاره کرد و اذعان داشت: در حال حاضر بیش از 500 خانوار با جمعیت یک‌‌هزار و 400 نفر زیرپوشش حمایت انجمن‌های زندان‌های استان قرار دارند.

به گفته معاون اجرایی اداره‌کل زندان‌های کردستان، میانگین پرداخت ماهیانه به این خانواده‌ها با توجه به میزان درآمد انجمن‌ها شهرستان‌های تابعه استان متفاوت است.

خسروی اضافه کرد: در عید نوروز، ماه مبارک رمضان، بازگشایی مدارس و مناسبت‌های مختلف به خانواده زندانیان سبدهای کالا اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر کمک‌های نقدی و غیرنقدی در زمینه آموزش‌های فرهنگی و مشاوره‌ای نیز به این خانواده‌ها خدمات ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری جشن‌های گلریزان به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آزادسازی زندانیان غیرعمد از دیگر اقدامات اداره‌کل زندان‌های استان برای آزادسازی زندانیان از بند و رفع مشکلات خانواده‌های آنان است.

آزادسازی 119 زندانی غیرعمد در کردستان

معاون اجرایی اداره‌کل زندان‌های کردستان از آزادسازی 119 زندانی غیرعمد از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و بیان کرد: این تعداد زندانی با صرف اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 700 میلیون تومان به صورت بلاعوض و یا وام‌های قرض‌الحسنه در سطح استان آزاد شده‌اند.

خسروی از حمایت کمیته امداد امام خمینی از 500 خانواده زندانیان در استان خبر داد و گفت: خدمات کمیته امداد به این خانواده‌ها شایسته تقدیر است.

به گفته وی، در حال حاضر بیش از 6 هزار خانوار در سطح استان در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند که نیازمند حمایت هستند.

معاون اجرایی اداره‌کل زندان‌های کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد که برگزاری جشن گلریزان رضوی در استان ظرفیت و بستری برای رها کردن تعدادی از زندانیان غیر عمد از بند باشد.

انتهای پیام/79002/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول