اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

اجلاس پیرغلامان سندی ماندگار برای گلستان می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: اجلاس پیرغلامان حسینی سندی است که برای استان گلستان به یادگار خواهد ماند و در آینده این اجلاس پایه‎ برنامه‎های فرهنگی دیگر در نظر گرفته خواهد شد.

اجلاس پیرغلامان سندی ماندگار برای گلستان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی اظهار داشت: اجلاس پیرغلامان حسینی اجلاسی بین‎المللی است که 30 کشور از کشورهای اسلامی در اجلاس حاضر خواهند شد.

وی ادامه داد: در سال‌جاری که گلستان میزبان این اجلاس است یازدهمین دوره برگزاری اجلاس بین‎المللی پیرغلامان است و در حقیقت این اجلاس یک رخداد بزرگ فرهنگی برای استان گلستان است.

ولی‎نژاد گفت: از اهدافی که می‎توان در حال حاضر برای اجلاس داشته باشیم در درجه اول تجلیل و تقدیر از آن‎ دسته افرادی است که عمر خود را در راه اهل‌بیت و امام حسین(ع) با سرودن شعر، نوحه‌سرایی، نوشتن کتاب، سخنرانی و مداحی و انجام فعالیت‎های هنری صرف کردند.

وی افزود: استان گلستان ظرفیت‎ها و قابلیت‎های فرهنگی بالایی داشته و دارد و این اجلاس این امکان را می‎دهد تا ظرفیت‎های استان در این مقطع از برگزاری اجلاس بروز بیشتری پیدا کند.

اجلاس پیرغلامان به حذف خرافه کمک خواهد کرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: همه بزرگان، علما و مراجع نسبت به خرافه‎ها دغدغه داشته و دارند، این اجلاس می‎تواند به حذف خرافه‎ها کمک کند و می‎تواند در تقویت تزریق ارزش‎ها در جامعه و شناخت مستندهای دینی که مورد تائید مراجع و مقام معظم رهبری است تاثیرگذار باشد.

وی افزود: ده‎ها شبکه داخلی و خارجی در آن مقطع در استان گلستان حاضر خواهند شد و برنامه‎های استان را در سطح ملی و بین‎المللی منعکس خواهند کرد.

ولی‎نژاد تاکید کرد: این حضور و انعکاس مراسم می‎تواند فرصت مناسبی باشد تا مردم استان آنچه را که به‌عنوان پیشینه‎های فاخر و ارزشمند در استان وجود دارد به جهان منعکس کنند.

تنظیم مرام‎نامه تدوین شعر و شاعری در اجلاس

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: در این اجلاس مرام‌نامه‎ای تدوین می‎شود که در این مرام‎نامه بایدها و نبایدها تدوین و در نهایت به اطلاع اهالی شعر و شاعری اهل‌بیت(ع) خواهد رسید.

ولی‎نژاد عنوان کرد: قرار است کتابهایی در همین راستا تدوین و منتشر شود که به غنابخشی در حوزه شعر و شاعری در فرهنگ اهل‌بیت(ع) کمک می‎کند.

وی ابراز داشت: در این اجلاس شخصیت‎های بزرگ شعرا، مداحان، مورخان و محققان در حوزه تاریخ اهل‌بیت در استان حضور پیدا می‎کنند که استفاده از توانمندی‎های آنها برای مردم استان می‎تواند یک فرصت بسیار مناسب باشد.

انتهای پیام/83004/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول