اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس:

اجلاس پیرغلامان با کمک‌های مردمی برگزار شود

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بهتر است اجلاس پیرغلامان با کمک‎های مردمی برگزار شود، گفت: مسئولان در اولویت قرار دادن این برنامه پاسخگو باشند.

اجلاس پیرغلامان با کمک‌های مردمی برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اجلاس بین‎‎المللی پیرغلامان حسینی قرار است در روزهای منتهی به ماه محرم در استان گلستان برگزار شود.

اما بنابر اخبار شنیده شده از منابع رسمی و غیررسمی بیش از یک میلیارد تومان از بودجه استانی برای برگزاری این اجلاس در نظر گرفته شده است.

در این میان سوال مطرح این است که با توجه به مشکلات فراوان دستگاه‎های فرهنگی در تامین هزینه‎های جاری و ناتمام ماندن بسیاری از پروژه‎های کوچک و بزرگ در استان گلستان برگزاری این اجلاس چه تاثیر مثبتی را خواهد داشت و بهتر نیست تا این هزینه در جای بهتری صرف شود؟

در استان گلستان بسیار هزینه‎های بی‎محل و بی‎موقعی وجود دارد

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان در پاسخ به سوال فوق اظهار داشت: اجلاس پیرغلامان یک اقدام فرهنگی است و این اقدامات فرهنگی در استان و در وسعت بیشتر تاثیرگذار است.

عیسی امامی گفت: استان گلستان از پیرغلامانی است که در تکریم و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) سابقه بسیار طولانی دارد و باید به این موضوع افتخار کنیم.

وی افزود: اما متاسفانه در استان گلستان خیلی هزینه‎های بی‎محل و بی‎موقعی وجود دارد که اگر در مدیریت آنها دقت نظر بیشتری پرداخته شود بسیاری از دغدغه‎های مردم و دستگاه‎های اجرایی استان برطرف خواهد شد.

امامی با تاکید بر اینکه یک مدیریت تامین و مصرف بودجه در استان نیاز است، گفت: ما برای برگزاری این برنامه‎ها بیشتر باید از کمک‎های مردمی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در برنامه پیرغلامان هم بهتر این است که مسئولان و متولیان امر از این ظرفیت مردمی و بسیاری از بنگاه‎های اقتصادی که در استان وجود دارد، استفاده کنند.

امامی خاطرنشان کرد: اینکه دستگاه‎های اجرایی استان با توجه به هزینه‎هایی که انجام می‎شود این برنامه را از اولویت‎ها قرار داده‎اند باید پاسخ روشن و مستدل داشته باشند.

بسیاری از مزیت‎های استان کارسازی نشده است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما آنچه در حال حاضر باید مورد توجه قرار گیرد این است که بسیاری از مزیت‎ها در استان وجود دارد که هنوز کارسازی نشده است.

امامی ادامه داد: ما در حوزه فرهنگ و هنر با توجه به سابقه و قدمتی که داریم صاحب‌نام هستیم.

وی با اشاره به جشنواره اقوام ایران زمین که هر سال در گلستان برگزار می‎شود، گفت: به خود می‎بالیم که در فضای ملی حرفی برای گفتن داریم و فضای ملی و مذهبی ما به حدی تاثیرگذار است که تحسین همگان را بر می‎انگیزد.

امامی بیان کرد: برگزاری این جشنواره‎ها و برنامه‎های فرهنگی می‎تواند به معرفی استان کمک بسیار زیادی را داشته باشد.

وی در پایان ابراز داشت: اما متاسفانه در همین معرفی هم نتوانسته‎ایم سهم خودمان را از اعتبارات ملی بگیریم.

انتهای پیام/83004/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول