اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‎الله علوى‌گرگانى:

برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی در گلستان باید جاذبه‎آفرین باشد

یکی از مراجع تقلید گفت: یازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی در گلستان باید به گونه‎ای برگزار شود که از جذابیت لازم برخوردار بوده و جهانیان را مبهوت کند.

برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی در گلستان باید جاذبه‎آفرین باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‎الله سیدمحمدعلى علوى‌گرگانى ظهر امروز در دیدار با کمیته هشت‎گانه یازدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در گرگان اظهار داشت: تشکیل جلسات منسجم با ارائه نظرات و تبادل اندیشه‎ها می‎تواند در برگزاری هرچه بهتر اجلاس پیرغلامان حسینی موثر واقع شود.

وی حضور پیرغلامان، نوغلامان و شعرا را در جلسات قبل از برگزاری اجلاس مهم خواند و تصریح کرد: همه باید در هرچه باشکوهتر برگزار شدن اجلاس پیرغلامان حسینی نهایت تلاش و دقت را داشته باشند.

اشعار عاشورایی باید مصون از پیرایه‎ها باشد

مرجع بزرگ جهان تشیع؛ موقعیت شعر را دارای فضیلت خواند و افزود: نباید با گفتن برخی از مطالب ارزش شعر تنزل پیدا کند بلکه همواره باید تلاش شود تا در اشعار عاشورایی از برخی پیرایه‎ها مصون بمانند.

علوی‎گرگانی در خصوص برگزاری آئین طوق عاشورایی نیز متذکر شد: طوق یک نماد و نشان است که نباید افراد نسبت به آن حساسیت نشان دهند.

وی طوق را نماد زیبایی دانست و ابراز داشت: دلیلی ندارد که این سنت را در مراسمات نداشته باشیم چراکه یک سنت قدیمی است و نباید تغییراتی در آن حاصل شود.

مرجع بزرگ جهان تشیع با تاکید بر اینکه سنت‎های عاشورایی نباید دستخوش تغییرات شوند، گفت: نشان و نماد عزاداری این خطه به عنوان یک پیشینه و تاریخ است که باید زنده نگاه داشته شود.

مسجد جامع گرگان بیش از 850 سال قدمت دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان نیز در این دیدار با بیان اینکه مسجد جامع گرگان بیش از 850 سال قدمت دارد، اظهار داشت: مناره تاریخی این مسجد که به صورت پنهان بوده در معرض دید عموم گذاشته شد که این اتفاق مورد استقبال مردم و باستان‎شناسان قرار گرفت.

قربان عباسی با اشاره به اینکه سه طرح در مسجد جامع گرگان در دستورکار قرار دارد، بیان داشت: بنا داریم طرح‎های سقف مسجد قباد، مسجد حضرت رسول (ص) و برپایی چادر در صحن مسجد جامع گرگان را اجرا کنیم که این طرح‎های هزینه‎های زیادی خواهد داشت.

وی از دستگاه‎های اجرایی استان خواست تا به لحاظ اعتباری همکاری کنند و گفت: 50 درصد از هزینه‎های طرح‎ها از اعتبارات ملی سازمان و 50 درصد از اعتبارات استان فراهم خواهد شد.

مرجع بزرگ جهان تشیع در پایان این مراسم با اهدای هدیه‎ای به عباسی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان از فعالیت‎های ایشان قدردانی کرد.

انتهای پیام/83001/ج40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول