اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اصفهان:

مهاجران سوری با عنوان گردشگر به اصفهان وارد شده‌اند

معاون استاندار اصفهان گفت: خانواده‌های مهاجر سوری به اصفهان با عنوان گردشگر و توریست به اصفهان آمده و اقامت پیدا کرده‌اند.

مهاجران سوری با عنوان گردشگر به اصفهان وارد شده‌اند

محمد مهدی اسماعیلی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد آخرین وضعیت مهاجران سوری در اصفهان اظهار کرد: حضور این افراد سوری همانند حضور پناهندگان عراقی و افغانی نیست و ما هم مرز کشور سوریه نیستیم که این افراد به کشور ما وارد شوند، بلکه این افراد با اخذ ویزا وارد کشور شدند و ویزای خود را در اصفهان تمدید کرده‎اند.

وی افزود: این افراد عنوان مهاجر و پناهنده نیستند، بلکه اینها خانواده‎های سوری هستند که به صورت قانونی و با ویزا وارد کشور و به دلیل شرایط جنگ‎زدگی که در کشورشان دارند، اقامت دارند.

معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: ما در استان بیشتر با هدف کمک به خانواده‎هایی که دچار مشکل معیشت شده‎اند از آنها حمایت می‎کنیم.

وی از برگزاری جلسه‎ای با کمک فرمانداری و نیروی انتظامی و استانداری اصفهان خبر داد و اذعان داشت: در سطح فرمانداری و نیروی انتظامی جلسه‎ای در حال تشکیل است که گزارشی را تدوین و تصمیم لازم برای این تعداد محدود خانواده اتخاذ شود.

اسماعیلی با بیان اینکه این افراد برادران مسلمان ما محسوب می‎شوند، متذکر شد: ما وظیفه داریم کمک در اختیار آنها قرار دهیم و این در حالی است که مردم نیز به صورت داوطلبانه و خیریه‎ای و با نیت نوع دوستی آنها را تحت تکفل قرار می‎دهند.

وی در خصوص تمهیدات اقامتی این افراد و ابراز نگرانی مردم اصفهان از افزایش این مهاجران سوری به اصفهان و اقامت دائم، اذعان داشت: زمان بازگشت این افراد مشخص نیست، چراکه این افراد به صورت عادی و با عنوان ویزاهای مسافرتی آمدند، اما به زودی با اطلاعات دقیق‌تری نگرانی جدی برطرف می‌شود.

معاون استاندار اصفهان ابراز داشت: البته با رشد بالای گردشگر بیش از میزان کل در این سه ماهه روبه‎رو بوده‎ایم، اما این افراد با همین عنوان و فعلاً در منطقه زینبیه اصفهان به سر می‎برند و سکنی گزیده‌اند.

وی در مورد مباحث سلامت و بهداشت این افراد نیز بیان کرد: در مباحث سلامتی و امنیتی این افراد تمهیدات لازم اندیشیده شده است و از موضع مدیریتی همه جوانب را بررسی می‎کنیم.

اسماعیلی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص اینکه گفته‎اید که وضعیت این افراد باید زیرنظر امور اتباع خارجی باشد، اما مدیرکل اتباع خارجی گفته است که این امر ربطی به امور اتباع بیگانه ندارد، یادآور شد: در عین حال نگاه ما در حد امکان وضع قانون است.

وی اضافه کرد: این اداره‌کل چیز جدایی از حوزه سیاسی و امنیتی استانداری نیست و زیر نظر خود من اداره می‎شود.

معاون استاندار اصفهان بیان داشت: البته رسیدگی به امور این خانواده‎های سوری با توجه به وضعیتی که دارند، به امور اتباع بر نمی‎گردد، اما اگر بخواهیم تصمیمی بگیریم که خدمات دهیم باید از طریق یکی از مجموعه‎هایی صورت بگیرد که بیشترین نزدیکی را با این نوع افراد دارند.

وی ادامه داد: در حالی است که این افراد با عنوان گردشگر ورودی در اصفهان اقامت دارند، نه اتباع خارجی و نه مهاجر و نه جنگ‎زده محسوب می‎شوند، بلکه به صورت حضور موقت هستند و اتباع امور خارجه مسئولیت مستقیم ندارند، اما اگر بخواهیم به این افراد خدمات ارائه دهیم نزدیکترین حوزه اتباع است.

اسماعیلی در پایان گفت: در حال حاضر منتظر جمع‎بندی در این زمینه و منتظر گزارش نیروی انتظامی و فرمانداری هستیم.

انتهای پیام/63012/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول