اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست کهگیلویه:

زنگ خطر برای اکوسیستم رود مارون به صدا در آمد

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه با اشاره به روان شدن پساب کارخانه‌های آسفالت و سنگ شکن به رود مارون تصریح کرد: امیدواریم که با همت همه دستگاه‌ها این خطر برای همیشه رفع شود.

زنگ خطر برای اکوسیستم رود مارون به صدا در آمد

سید قدرت علی پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با اشاره به اهمیت اکوسیستم رودخانه‌ها و نقش آن در محیط زیست اظهار کرد: متأسفانه در موارد زیادی اهمیت این موضوع نادیده گرفته می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه افزود: وجود رودخانه‌های پرآب و خروشان با اکوسیستم‌های متنوع در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌طلبد که دستگاه‌ها و نهادهای مختلف همکاری بیشتری در زمینه حفاظت از این سرمایه‌های ملی داشته باشند.

وی با اشاره به نقش حیاتی این رودخانه‌ها در اقتصاد کشاورزی و نیز دامداری روستاها و شهرهای حاشیه آن اذعان داشت: هرگونه تغییر در کیفیت و کمیت آب این رودخانه‌ها تأثیر مستقیمی بر اکوسیستم آن و حتی سلامت و معیشت استفاده کنندگان از آن دارد.

علی پور بیان داشت: خوشبختانه در ماه‌های اخیر به همت رسانه‌های جمعی و جدیت استاندار کهگیلویه و بویراحمد رود بشار در شهرستان حیاتی دوباره گرفت و بدون شک انتقال کارخانه‌های سنگ شکن از حریم رودخانه بشار نقطه عطفی در تاریخ محیط زیست استان خواهد بود.

اکوسیستم رود مارون در خطر جدی قرار دارد

وی با تقدیر از همه کسانی که مبادرت به انجام این کار کردند اذعان داشت: ای کاش در رابطه با نجات رودخانه‌های استان از گزند کارخانه‌های سنگ شکن کمی کلی‌تر نگاه می‌شد و تا بزرگترین و پرآب‌ترین رود استان یعنی مارون هم از گزند کارخانه‌های سنگ شکن و پساب‌های مضر آن نجات می‌یافت.

علی پور با بیان این مطلب که زنگ خطر برای رود مارون به صدا درآمده است ابراز داشت: امیدواریم که با همت جمعی این خطر از رود مارون رفع شود.

پساب کارخانه‌های آسفالت و سنگ شکن روانه مارون می‌شود

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه خاطرنشان کرد: متأسفانه سال‌هاست که کارخانه‌های آسفالت و سنگ شکن که در حریم رود مارون قرار دارند پساب‌های خود را به این رود می‌ریزند و تاکنون برای رفع این معضل زیست محیطی  چاره‌ای اندیشیده نشده است.

وی با بیان اینکه پساب کارخانه‌های سنگ شکن و آسفالت با رسوب در آبشش‌های ماهی‌ها و لاروهای آنها زندگی آنها را با خطرات جدی مواجه می‌کند تصریح کرد: متأسفانه در حالی که به علت کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی‌ها از حجم آب  رودخانه ها کم می‌شود با توسعه کارخانجات متعدد بر آلودگی‌ها افزوده می‌شود و این مسئله مشکلات متعدد زیست محیطی را برای آبزیان به دنبال دارد.

علی پور ابراز امیدواری کرد که با همت دستگاه‌های متولی چاره‌ای برای نجات رود مارون اندیشیده شود چرا که نجات این رود جز با تلاش جمعی و همکاری همه دستگاه‌ها امکان پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/82008/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول