اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

قانون مدیریت بحران در گلستان تدریس شد

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: آئین‎نامه اجرایی و قانون مدیریت بحران در دوره‎های آموزشی غدیر در سطح استان و دیگر دوره‎های آموزشی مرتبط تدریس شد.

قانون مدیریت بحران در گلستان تدریس شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی صبح امروز در جلسه بررسی قانون مدیریت بحران در محل این اداره کل اظهار داشت: این مباحث توسط نیروهای مجموعه این اداره کل به شکل پاورپوینت عرضه و در سناریوی حوادث فرضی نیز لحاظ شد.

پایان برگزاری دوره آموزشی غدیر در سطح شهرستا‎‎ن‎های گلستان

وی خاطرنشان کرد: آشنایی با قانون مدیریت بحران می‎تواند ضمن آگاه ساختن دستگاه‎ها نسبت به وظیفه این مجموعه به عنوان یک دستگاه ستادی، به ایفای بهتر نقش آنان در حوادث طبیعی کمک کند.

سمیعی با اشاره به پایان دوره آموزشی غدیر در تمامی شهرستان‎های تابعه استان اذعان داشت: طبق برنامه در سال گذشته، آموزش‎های غدیر برای لایه‎های دوم و سوم مدیریتی شهرستان‎ها و آموزش بانوان برای کارشناسان بانوان برخی ادارات شهرستان‎ها برگزار شده است.

نقش دوره تخصصی غدیر در تعامل بیشتر بین دستگاه‎های عملیاتی

به گفته وی: برآیند این دوره‎های تخصصی نشان داد که بهترین تاثیر را در هماهنگی و تعامل بیشتر بین دستگاه‎های عملیاتی استانی و شهرستانی ایفا کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: نتایج نظرسنجی از فراگیران این دوره‎ها نشان داد که آنان از روند برگزاری آموزش راضی بوده‎ و برگزاری آن را موضوعی ضروری و مورد نیاز قلمداد کرده بودند.

سمیعی افزود: این نظرسنجی‎ها همچنین نشان داد که تدریس اساتید دوره نیز از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و موضوعات طرح شده با سناریوی دوره تناسب داشته است.

برگزاری دوره رسانه و مدیریت بحران برای نخستین بار در آموزش غدیر

وی با تاکید بر نقش رسانه‎ها در مدیریت حوادث طبیعی اضافه کرد: در این دوره برای نخستین در کشور موضوع رسانه و مدیریت بحران تدریس شد و فراگیران دوره‎ها نیز نسبت به طرح این موضوع استقبال کردند.

سمیعی یادآورشد: چنانچه دستگاهی خواهان برگزاری چنین دوره‎هایی باشد، این اداره کل برای برگزاری کارگاه‎های آموزشی مدیریت بحران آماده است.

وی یادآور شد: در سال‎جاری آموزش غدیر در سطح دهیاران آغاز شده و سعی خواهد شد این آموزش به تمام دهیاری‎های استان تسری یابد.

سمیعی نقش آموزش را در موضوع مدیریت بحران حیاتی خواند و ادامه داد: محور برنامه‎ریزی این اداره کل در سال‎جاری همچون سال گذشته آموزش و پیشگیری خواهد بود.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

انتهای پیام/83002/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول