اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان:

اعتبارات مدیریت بحران حمایتی است

جانشین مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: اعتبارات این اداره‌کل در قالب اعتبارات حوادثی است و اکثراً اختصاص آن به دستگاه‌ها جنبه حمایتی دارد.

اعتبارات مدیریت بحران حمایتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، صادقعلی مقدم شامگاه سه‌شنبه در نشست با مدیرکل هواشناسی استان گلستان در محل این اداره‌کل اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید برای تکمیل پروژه‌های منطبق با وظایف دستگاهی خود به دنبال تأمین اعتبار از محل منابع دستگاهی خود باشد.

حدود 7 میلیارد ریال برای تکمیل فاز اول پایش اقلیم گلستان

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات این مجموعه نیز در مسیر وظایف قانونی خود تکمیل‎کننده اعتباراتی است که توسط دستگاه‌های اجرایی اخذ می‌شود.

جانشین مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به اختصاص اعتبار مدیریت بحران برای فاز اول پایش اقلیم کشاورزی استان، اذعان داشت: فاز اول این پروژه مشتمل بر 10 ایستگاه، از سال 1390 با بودجه‌ای حدود 7 میلیارد ریال از محل اعتبارات مدیریت بحران در شمال گلستان احداث شد.

تشکیل کمیته‌ای با حضور دستگاه‌های بهره‌بردار از شبکه پایش اقلیم

مقدم ادامه داد: این موضوع مبین اهمیت این پروژه برای مدیریت بحران استان است که با این نگاه سعی می‌کنیم در تکمیل این شبکه نیز با هواشناسی استان همکاری کنیم.

این مسئول گلستانی با اشاره به بهره‌برداری از شبکه‌های تکمیل شده پایش اقلیم کشاورزی در استان یادآور شد: با توجه به اینکه این پروژه استانی مورد بهره‌برداری کاربردی چند دستگاه اجرایی استان است، تشکیل کمیته‌ای برای بهره‌برداری بهینه از سامانه موجود در استان ضروری است.

جانشین مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان اضافه کرد: در این کمیته علاوه بر بهره‌برداری از شبکه، می‎توان مشکلات احتمالی را شناسایی و آسیب‌شناسی کرد و سپس به رفع آن مشکلات اهتمام کرد.

تأثیرگذاری شبکه پایش اقلیم در طراحی الگوی کشت گلستان

رئس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان نیز گفت: این شبکه اقلیمی می‎تواند نقش موثری در برنامه‌ریزی و طراحی برنامه کشت، عملیات کشاورزی، تعیین وضعیت مراحل فنولوژی محصولات برای انجام فعالیتهایی از قبیل عملیات کشاورزی اعم از آبیاری، سمپاشی، کودپاشی، درو و ... ایفا کند.

سیدنصیر سید محمدی با تأکید بر وجود اقلیم‎های متفاوت در گلستان، اذعان داشت: تقسیم‎بندی اقلیمی مناطق مختلف استان برای کاشت محصولات مختلف سازگار با اقلیم موجود در هر منطقه و تعیین مناطق مستعد کشت محصولات دیم و آبی از جمله فواید این شبکه هواشناسی است.

وی یادآور شد: شناخت قابلیت‌های اقلیمی مناطق با استفاده از اطلاعات ارسال شده توسط این شبکه پایش می‌تواند، در تهیه بهترین الگوی کشت و ارائه مدل‎های آب و هوای محصول موثر باشد.

آفات مهم‌ترین عامل کم‌بازدهی محصولات کشاورزی گلستان

سید محمدی، آفات کشاورزی را مهم‌ترین عامل افت بازده محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: تعیین و شناخت روابط بین عوامل جوی، طغیان آفات، بیماریها و تعیین مناسب‌ترین زمان مبارزه با آنها از جمله عملکرد این سیستم هواشناختی است.

تاکنون علاوه بر 10 ایستگاه پایش اقلیم کشاورزی در استان، برای تکمیل این شبکه با اعتباری معادل، 7 میلیارد ریال از محل اعتبارات مدیریت بحران استان 10 ایستگاه دیگر اقلیم‎شناسی برای استان راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیده است.

براساس گزارش هواشناسی استان، برای تکمیل این شبکه اقلیمی، 10 ایستگاه پایش دیگر نیز مورد احتیاج استان است که نیاز به اعتباری حدود 150 میلیارد ریال دارد.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

انتهای پیام/83002/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول