اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان جیرفت تأکید کرد

تسریع در تعیین حریم رودخانه‎های جیرفت / تحدید حدود اراضی ملی منطقه دلفارد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: دستور اکید در راستای تعیین حریم رودخانه‎های ملنتی، هلیل‎رود و تحدید حدود منطقه دلفارد انجام این مهم توسط دادستانی صادر شده است.

تسریع در تعیین حریم رودخانه‎های جیرفت / تحدید حدود اراضی ملی منطقه دلفارد

مجید رستمی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: در بارندگی‎های اخیر به دلیل تغییر مسیرهایی که در رودخانه «ملنتی» توسط برخی افراد سودجو ایجاد شده بود، خسارت‎های زیادی به مردم حاشیه رودخانه وارد شده است. 

وی افزود: همچنین با توجه به تأکید مدیرکل دادگستری استان کرمان مبنی بر تسریع در روند تعیین حریم رودخانه‎های «ملنتی»، هلیل‎رود و منطقه دلفارد دستور اکید در راستای انجام این مهم توسط دادستانی صادر شده است.

رستمی تصریح کرد: تاکنون در این زمینه نیز پیگیری‎های زیادی انجام شده و علاوه بر مذاکراتی که صورت گرفته، نشستی با مسئولان مربوطه متعاقباً برگزار می‌شود تا بتوانیم از ایجاد مشکلات مشابه در آینده جلوگیری کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت بیان داشت: با توجه به اینکه دلفارد منطقه گردشگری خوش آب و هوایی است و اخیراً نیز عبور و مرور اکثر مردم از طریق جاده دلفارد به سمت کرمان صورت می‌گیرد، اراضی آن ارزش زیادی پیدا کرده‌اند.

وی ابراز داشت: به همین دلیل تعدادی از افراد سودجو مبادرت به تصرف اراضی این منطقه کرده‌اند تا از این طریق بتوانند به ثروتی نامشروع و غیرقانونی دست پیدا کنند.

رستمی با تأکید بر تحدید حدود اراضی ملی عنوان کرد: بر همین اساس دستورهای لازم مبنی بر برخورد با این افراد، برگشت اراضی به بیت‌المال و دستگیری متصرفان غیرقانونی صادر شده است.

وی در پایان اذعان داشت: همچنین از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و سایر دستگاه‎های مربوطه که اراضی ملی را در اختیار دارند، خواسته شده تا در این زمینه پیگیری‎های لازم را انجام دهند.

انتها‎ی پیام/80001/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول