اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام مهندسی معدن گلستان خبر داد

حضور 200 نفر در کارگاه آموزشی مهندسی رودخانه در گرگان

رئیس نظام مهندسی معدن استان گلستان گفت: در کارگاه آموزشی مهندسی رودخانه و مدیریت بهره‎برداری اصولی از رسوبات شن و ماسه در گرگان بیش از 200 نفر حضور داشتند.

حضور 200 نفر در کارگاه آموزشی مهندسی رودخانه در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، صادق‎علی مقدم عصر امروز در آخرین روز از این کارگاه آموزشی مهندسی رودخانه در گرگان اظهار داشت: حضور این تعداد مخاطب در یک دوره تخصصی آن هم به عنوان نخستین تجربه آموزشی برای نظام مهندسی معدن در سال جدید کم‌نظیر بود.

ابراز رضایت شرکت‌کنندگان دوره آموزشی از مباحث طرح شده

وی خاطرنشان کرد:‌ در نظرسنجی به عمل آمده از شرکت‌کنندگان دوره، اکثراً ضمن ابراز رضایت از برگزاری این همایش علمی و تخصصی، خواستار تداوم چنین برنامه‌هایی شدند.

مقدم یادآور شد: برون‎رفت نتایج این دوره با توجه به اساتید فرهیخته و اشتیاق مخاطبان نشان داد که توانسته‌ایم یک دوره آموزشی مطلوب برای علاقه‎مندان به مباحث فنی در حوزه مهندسی رودخانه‌ها رقم بزنیم.

 
تأکید بر اهمیت جایگاه مدیریت بحران در مهندسی رودخانه‌ها

وی با اشاره به برنامه‌های روز دوم این همایش آموزشی افزود: طبق برنامه در این روز مبحث قوانین و مقررات و ضرورت تدوین استراتژی تامین مصالح شن و ماسه در استان در بخش اول جلسه برای مخاطبان تدریس شد.

رئیس نظام مهندسی معدن استان گلستان اضافه کرد: مهندسی رودخانه، ضرورت لایروبی، ساماندهی، دیواره‎سازی و چگونگی ایجاد سازه‎های تقاطعی و تاثیرات برداشت مازاد و غیراصولی به تاسیسات زیربنایی، سدها، روستاها، شهرها از دیگر مباحث طرح شده در روز پایانی این کارگاه آموزشی بود.

مقدم با تأکید بر اهمیت جایگاه مدیریت بحران در موضوع مهندسی رودخانه‌ها، متذکر شد: با توجه به اهمیت مهندسی رودخانه در برنامه‎های پیشگیری مدیریت بحران، این مبحث از دیگر موضوعات مهم آموزشی قابل طرح در این برنامه علمی بود.

تداوم دوره‎های آموزشی در نظام مهندسی معدن در سال‌جاری

وی از اعطای گواهینامه آموزشی به شرکت‌کنندگان این دوره تخصصی خبر داد و ضمن تقدیر از همکاری شرکت آب منطقه‎ای استان از تعامل اداره‌کل مدیریت بحران استان گلستان نیز قدردانی به عمل آورد.

مقدم با اشاره به موفقیت این دوره آموزشی و درخواست شرکت‌کنندگان برای تداوم این چنین دوره‌های تخصصی، از برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌هایی مرتبط در سال‌جاری خبر داد.

کارگاه آموزشی مهندسی رودخانه و مدیریت بهره‎برداری اصولی از رسوبات شن و ماسه به مدت دو روز از روز چهارشنبه 30 مرداد ماه سال‎‎جاری در سالن ابن سینای دانشگاه آزاد اسلامی گرگان شروع شده و روز پنج‎شنبه 31 مرداد ماه به پایان رسید.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

انتهای پیام/83002/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول