اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس مطرح کرد

خرما درآمد اصلی 70 درصد جمعیت دشتستان / ارائه تسهیلات به کشاورزان

نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: خرما درآمد اصلی 70 درصد جمعیت دشتستان است.

خرما درآمد اصلی 70 درصد جمعیت دشتستان / ارائه تسهیلات به کشاورزان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد شنبه‌شب در دیدار با جمعی از نخل‌داران دشتستان اظهار داشت: رفع مشکلات موجود در شهرستان دشتستان مهم‌ترین اولویتی است که در طول نمایندگی به آن توجه داشته و اقدامات را بر این اساس انجام داده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه صنعت کشاورزی در شهرستان دشتستان، تقویت زیرساخت‌های این صنعت از اولویت‌های مهمی است که به آن توجه داشته‌ام و در این راستا نتایج ارزشمندی نیز حاصل شده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس بیان داشت: همراه با نمایندگان استان‌های خرماخیز با رئیس مجلس و اعضای فراکسیون‌های مربوطه نشست‌های متعددی داشته‌ایم و طرحی را برای انجام تحقیقات بیشتر و مطالعه در زمینه بازاریابی و مصرف خرما و همچنین قراردادن آن در سبدکالایی مدارس، ادارات ویا خانواده‌ها به مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه کرده‌ایم.

موسوی‌نژاد با اشاره به تشکیل فراکسیون خرما در مجلس اضافه کرد: با تشکیل فراکسیون نخل و خرما در مجلس شورای اسلامی گام‌های مثبتی در هم‌اندیشی، ارائه راهکار و رفع مشکلات این حوزه برداشته شده و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد بهبود وضعیت کشاورزان باشیم.

این مسئول ارائه تسهیلات به کشاورزان را گامی مهم در راستای خروج از مشکلات پیش روی کشاورزان دانست و اذعان داشت: نشست‌هایی نیز با مدیران بانک‌ها و مسئولین صندوق مهر امام رضا(ع) کشور داشته‌ایم و آنها را متقاعد کرده‌ایم تا در مناطقی مانند شهرستان دشتستان وام‌های خود را در حوزه صنعت کشاورزی تخصیص دهند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس عنوان کرد: سال گذشته در دیداری که با وزیر کشاورزی سابق داشتیم به ایشان اعلام کردیم که اعلام قیمت خریدتضمینی خرما با این رقم پایین ظلم به کشاورزان و خانواده‌های ایشان است و از اعلام قیمت خرید تضمینی خرما جلوگیری کردیم.

موسوی‌نژاد ابراز داشت: سال گذشته قیمت خرما در استان‌هایی مانند خوزستان اعلام شد و پس از آن در نشست با کارشناسان و نمایندگان آن استان‌ها در مجلس شورای اسلامی به این نتیجه رسیدیم که این اعلام نرخ قیمت تضمینی خرید خرما به‌ضرر کشاورزان بوده است.

وی افزود: اگر قیمت تضمینی برای محصولی مصوب شود دولت ملزم به خریدآن می‌شود ولی به‌دلیل این که محدودیت بودجه‌ای وجود دارد، مسئولان دولتی به‌ ناچار مجبور به اعلام قیمت‌های بسیار کم در زمینه خرید خرما می‌شوند که این موضوع سبب ضرر و زیان کشاورزان می‌شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس در پایان متذکر شد: نباید محصول خرما که درآمد اصلی 70 درصد جمعیت شهرستان دشتستان است و با مشقت و زحمت بسیار زیاد کشاورزان و خانواده‌های ایشان تولید می‌شود، با قیمتی نازل به فروش برسد و با تمام توان خود را در این زمینه  پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/2452/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول