اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

بحران آب در قروه جدی است/ کم‌کاری مدیران اجرایی پذیرفتنی نیست

فرماندار قروه گفت: معضل افت آب‌های زیرزمینی در قروه جدی است، به طوری که در آینده نه چندان دور با بحران کمبود آب آشامیدنی نیز مواجه خواهیم شد.

بحران آب در قروه جدی است/ کم‌کاری مدیران اجرایی پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، فرماندار قروه شامگاه شنبه در نشست شورای هماهنگی ترافیکی پس از بررسی معضلات ساماندهی ترافیک در این شهرستان، گریزی به برخی مشکلات عمده قروه زد، که مهم‌ترین محور آن افت آب‌های زیرزمینی و بحران آب در این منطقه بود.

محمدرسول شیخی‌زاده مشکلات بخش آب و برق این شهرستان را جدی عنوان کرد و گفت: قروه قطب کشاورزی استان و حتی کشور به شمار می‌رود و مردمان این خطه نیز در عرصه‌های گوناگون همراهی خود را با نظام جمهوری اسلامی به اثبات رسانیده‌اند و از این رو نیازمند توجه جدی هستند.

وی افزود: کشاورزی و حتی آب شرب منطقه در آینده نه چندان دور با بحران مواجه خواهد شد.

فرماندار قروه با بیان اینکه در گذشته مطالعاتی برای احداث سد در روستای حسن خان این شهرستان برای تامین آب شرب قروه، انجام گرفته بود، گفت: طرح مطالعاتی این سد، با اختصاص اعتبار در حال انجام بود که با توجیه نزدیکی سد تالوار بیجار، این طرح نیمه تمام ماند.

شیخی‌زاده گفت: طرح مطالعاتی این سد هنوز هم بدهی دارد و از آنجایی که طرح قطع شده است لذا در کمیته برنامه‌ریزی نیز اعتباری برای آن تخصیص نمی‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به یکی از مصوبات سفر هیئت دولت در زمینه اختصاص بخشی از آب سد آزاد یا ژاوه به منظور تزریق در منابع آب زیرزمینی قروه و دهگلان گفت: در حالی که بر مبنای طرح توجیهی، میزان آب اختصاصی به دشت قروه و دهگلان آورده شده تا رونق اقتصادی منطقه بر پایه این مطالعات باشد اما کوچکترین توجهی به این مسئله نشده است.

فرماندار قروه افزود: دو سوم آب اختصاصی کاهش یافته است اما برای اجرای همان یک سوم باقیمانده نیز اراده نمی‌شود و کسی محکم و پای کار برای اجرایی شدن این طرح نیست.

وی وضعیت کشاورزی و آب آشامیدنی منطقه را اسف بار خواند و افزود: تزریق این آب به سفره های آب زیرزمینی دشت‌های قروه و دهگلان می‌تواند مسکنی برای خروج از بحران باشد، که متاسفانه کم‌کاری‌ها و کوتاهی‌هایی در این بخش صورت می‌گیرد.

فرماندار قروه این کوتاهی‌ها در حق مردم یک منطقه را بدون توجیه بیان کرد و خواستار همدلی و همت مدیران شهرستانی برای جبران این کم‌کاری‌ها شد.

شیخی‌زاده افزود: در حال حاضر بیشتر روستاها و خود شهر قروه از جمله ناحیه منفصل شهری قلعه با مشکل آب آشامیدنی مواجه است و برخی نقاط در طول 24 ساعت از شبانه روز تنها یکی دو ساعت آب دارند.

*فرسودگی شبکه برق‌رسانی و متضرر شدن شهروندان قروه‌ای

فرماندار قروه دومین معضل این شهرستان را فرسودگی بافت برق‌رسانی به روستاها و نبود پست برق عنوان کرد.

شیخی‌زاده گفت: در حالیکه استان کردستان یکی از صادرکنندگان انرژی برق به کشور عراق است اما ما در شهرستان با بیشترین قطعی‌ها مواجهیم.

وی عنوان کرد: فرسودگی شبکه برق‌رسانی موجب شده است تا بسیاری از لوازم برقی خانگی در روستاها دچار سوختگی شود و روستاییان ما متضرر شوند.

*بی‌انگیزگی ادارات شهرستان در ارائه خدمت به بهانه تغییر دولت

فرماندار قروه از برخی ادارات این شهرستان نیز گلایه داشت.

شیخی‌زاده با اشاره به بی‌انگیزگی برخی ادارات شهرستان در ارائه خدمت به شهروندان به بهانه تغییر دولت، گفت: اگر با دلالت بر این نکته روند خدمت‌رسانی به مردم متوقف شود، خیانت است.

وی از عدم حضور برخی روسا در ادارت نیز انتقاد کرد و افزود: همه ما مسئولان سرباز نظام هستیم و مکان و زمان خدمت نباید به هیچ عنوان برای ما مطرح باشد و تا آخرین لحظه که مسئولیتی بر ما گمارده شده است باید به وظیفه خود عمل کنیم.

فرماندار قروه تعدد مراجعات مردم به ادرات را نشانه مشکلات متعدد مردم دانست و اظهار داشت: رمز ماندگاری دولت رجایی و باهنر همراهی با مردم و خدمت صادقانه و خالصانه بود که تک تک ما موظف هستیم با به کارگیری شیوه عملی این شهدای بزرگوار در عرصه خدمت‌رسانی، خود را مقام آنان نزدیک کنیم تا مردم هم با تمام وجود اخلاص ما را درک کنند، همانگونه که اخلاص این شهدای گرانقدر را درک کردند.

انتهای پیام/79009/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول