اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

منشأ گرانی اصناف نیست / اصناف سرداران جبهه اقتصادی هستند

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: منشا گرانی‌ها بازار نیست بلکه برخی بی‌تدببری‌هایی است که در عرصه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات آینده‌نگرانه باید مدنظر قرار می‌گرفت.

منشأ گرانی اصناف نیست / اصناف سرداران جبهه اقتصادی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی ظهر امروز در نشست روسای مجامع صنفی با رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل اظهار داشت: اصناف سرداران جبهه اقتصادی هستند که با رشادت‌های خود سعی دارند آثار تحریم استکبار جهانی به حداقل رسانده و آسایش و امنیت مردم را تامین کنند.

وی عنوان کرد: دشمن با هدف به تسلیم واداشتن نظام اقتصادی ما تحریم‌های بسیار سخت و نفس‌گیری را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته تا چالش‌های جدی ایجاد کند که در این حرکت باید به هوش باشیم و اجازه ندهیم بی‌خود و بی‌جهت در تله دشمن گرفتار آییم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: اصناف همانند دوران دفاع مقدس تمام توانشان را بسیج کرده‌اند تا در جبهه اقتصادی ضمن کاستن از مشکلات و نارسایی‌ها، قدرت واقعی‌شان رابه نمایش بگذارند.

عزیزی ادامه داد: بازا‌ر‌یان و اصناف استان اردبیل اکثراً از منصف‌ترین بازار‌یان کشورمان هستند که با سعه صدر با مردم همنشینی کرده و با درک حال و روز آنها سعی می‌کنند از گرانفروشی پرهیز داشته باشند.

این مسئول تصریح کرد: ما در این سنگر باید ضمن کاهش نوسانات قیمتی با تامین نقدینگی، بسترخرید و فروش راحتر و سهل‌تر را فراهم آوریم که امیدواریم بانک‌های عامل در این زمینه و در پرداخت تسهیلات یاریگر ما باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ضرورت آغاز به کار بانک اصناف را یادآور شد و اذعان داشت: بانک‌ها با بهانه قرار دادن منابع و مصارف و تعادل نداشتن این دو اصل از پرداخت تسهیلات طفره می‌روند و حاضر نیستند به میزان مناسب تسهیلاتی را پرداخت کنند در حالی که انتظار می‌رود در این زمینه اقدام عاجلی را انجام دهند.

عزیزی گفت: در حالی صنعت، ‌معدن و تجارت یک چهارم تعهد اشتغال را متقبل شده که به همین میزان منابع نقدینگی در اختیار این مجموعه نیست در حالی که انتظار از این سازمان بسیار بالاست.

وی با اعلام اینکه اصناف به هیچ عنوان منشا گرانی نبوده و برتورم دامن نمی‌زنند، خاطرنشان کرد: ما امیدواریم با درک اهمیت و حساسیت جایگاه اصناف تلاش کنیم تا بیش از هر زمان دیگر مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست رئیس مجمع اصناف استان اردبیل نیز در سخنانی اظهار داشت: در استان اردبیل 32 هزار واحد صنفی فعالیت می‌کنند در حالی که 18هزار و 500 واحد آن در اردبیل پراکنده هستند.

شاپور رضایی افشار با اشاره به محدود بودن فضای فعالیت اصناف مختلف در قالب اتحادیه صنفی استان یادآور شد: امیدواریم ساختمانی در شأن این مجموعه احداث شود تا همه مجامع صنفی کنار هم به فعالیت‌هایشان ادامه دهند.

وی با یادآوری اینکه یک سوم درآمد ناخالص ملی کشور از طریق اصناف تامین می‌شود، تاکید کرد‌: امیدواریم در این زمینه اقدامات سازنده‌ای را شاهد و ناظر باشیم.

در ادامه تعدادی از تلاشگران صنوف مختلف با طرح مشکلات و دیدگا‌های خود از رئیس مجمع نمایندگان استان خواستند تا از طریق مجلس و با قانون‌گذاری شایسته بکوشند تا پرداخت مالیات سامان یافته و بانک اصناف با فعالیت خود یاریگر و کمک کار صنوف و واحدهای توزیعی و خدماتی باشد.

انتهای پیام/62001/صا40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول