اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود امور دام جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

توسعه زندگی شهری عامل غیرمستقیم گرانی فرآورده‌های لبنی است

معاون بهبود امور دام جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توسعه زندگی شهری میزان تولیدات سنتی دام و فرآورده‌های دامی کاهش یافته که این موضوع یکی از دلایل گرانی دام و فرآورده‌های لبنی است.

توسعه زندگی شهری عامل غیرمستقیم گرانی فرآورده‌های لبنی است

برزو هیبتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: توسعه زندگی شهری و تبدیل روستاها به شهر تهدیدی بزرگ علیه دامپروری استان است.

وی افزود: با توجه به سیاست دولت مبنی بر اینکه روستاهای بالای 5 هزار نفر جمعیت قابلیت تبدیل به شهر شدن را دارد، دامپروری استان بسیار آسیب خواهد دید، چراکه در محیط شهری جایی برای پرورش دام و دامپروری نیست.

هیبتیان با بیان اینکه سیاست‌های اعمال شده بدون توجه به فعالیت‌های مردم روستا در راستای تولید دام و فرآورده‌های دامی است، افزود: روستائیان تولید کننده دام و طیور که تولیدکنندگان سنتی بودند با تبدیل روستا به شهر دست از تولید کشیده و خود به مصرف کنندگان صنعتی تبدیل می‎شوند.

معاون بهبود امور دام جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری با تبدیل دو شهر بن و سامان به شهرستان و تبدیل بیش از 10 روستای استان به شهر موجب کاهش تولید دام و محصولات دامی در استان شده است.

وی یکی از مهم‌ترین علت گرانی گوشت قرمز و شیر را سیاست‌های توسعه شهری دانست و افزود: در سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی 70 درصد جمعیت کشور در روستا و 30 درصد در شهرها زندگی می‌کردند، در حالی که اکنون این نسبت برعکس شده است.

هیبتیان ادامه داد: با توسعه زندگی شهری میزان تولیدات سنتی دام و فرآورده‌های دامی کاهش یافته است که این موضوع یکی از دلایل گرانی دام و فرآورده‌های لبنی است.

معاون بهبود امور دام جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح‌های هادی بنیاد مسکن در روستاها، گفت: در حال حاضر به روستاها اعلام شده پلاک‌های 200 متری با متراژ 140 متر ساخت و 60 متر حیاط ساخته ‎شود در حالی که هیچ فضایی برای دامپروری پیش بینی نشده است.

هیبتیان با بیان اینکه بیش از 80 درصد مساحت استان کوهستانی است، افزود: با توجه به اینکه با تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیز موافقت نمی‏شود باید تلاش کرد از تولید سنتی دام و دامپروری در روستاها حمایت کرد.

انتهای پیام/68009/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول