اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

ولایت پذیری شهدا، درس بزرگ حراست از دین است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: ولایت پذیری شهدا، بزرگترین درس در راه حراست و نگاهبانی از دین اسلام است.

ولایت پذیری شهدا، درس بزرگ حراست از دین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی‌شاهرودی پیش از ظهر امروز در دومین یادواره پاسدار شهید یوسف غفاری که در مسجد جامع شهر سریش‌آباد برگزار شد، با اعلام این نکته گفت: عالی‌ترین مرتبه درس بزرگ ایثار و شهادت، پیروی از ولایت فقیه است که شهدای ما با نثار خون خود، جلوه عملی این آموخته را تجلی دادند.

وی روحیه جهادی انسان‌های مومن در تقابل با کفار و نظام‌های فاسد را مایه برچیده شدن فساد از روی زمین عنوان کرد و افزود: کار شهدا و ایثارگران مصداق کار خداوند است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه نباید یک لحظه بر زنده بودن شهدا شک کرد، افزود: قطره خون شهید آنقدر مقدس است که با ریخته شدن نخستین قطره خون شهید جواز ورود به بهشت، برایش مهیا می‌شود.

حسینی‌شاهرودی با اشاره به شفاعت شهدا در دنیای مادی حاضر، گفت: کسانی که شهادت را بر می‌گزینند، بالاترین مرتبه تسلیم به رضای الهی را با جان خود می‌خرند و این برترین مرتبه‌ای است که یک انسان می‌تواند به آن برسد.

وی از حضرت زینب (س) به عنوان اسوه تسلیم در برابر رضای الهی اشاره کرد و افزود: تعبیر آن حضرت از واقعه دردناک کربلا، به زیبایی و جلوه الهی، مقامی را برایشان رقم زد که به اسوه صبر و تسلیم بدل شدند.

حسینی‌شاهرودی با اشاره به ویژگی‌های شاخص شهدا در ایمان، عمل صالح و درک صحیح از دین، افزود: امروز تمامی گرفتاری‌های دنیای اسلام از عدم درک صحیح دین و آموزه‌های دینی ناشی می‌شود.

وی افزود: وهابیت و سلفی‌گری ساخته و پرداخته ذهن بیمار استکبار جهانی است که با ارائه غلط آموزه‌های دین و کمک به کج فهمی و جهالت، آنان را وادار به کشتار مسلمانان می‌کنند و تا راه را برای تسلط صهیونیست‌ها هموار کرده و پس از آن زمینه نابودی خود وهابیون را هم با استفاده از این ترفند فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه هرگونه عملی را که موجب وهن دین شود، غیرقابل قبول عنوان کرد و اظهار داشت: انجام هرگونه عملی چه از سوی شیعیان و چه توسط اهل تسنن که در راستای کج فهمی از دین انجام شود، ضربه زدن به دین است و گامی در راستای کمک به اجرای پروژه اسلام‌هراسی غرب است که سعی در معرفی اسلام و مسلمانان به عنوان چهره‌ای خشن دارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در کردستان، به تلاش دشمن برای سرگرم کردن جوانان مسلمان به لهو و لعب، اظهار داشت: همه ما باید حواسمان باشد که در زمین چه کسی بازی می‌کنیم.

حسینی‌شاهرودی، اعتیاد و ترویج قاچاق مواد مخدر را دسیسه غرب برای سلب غیرت از جوان ایرانی مسلمان عناون کرد و افزود: شهدا در راه خود آگاهانه قدم برداشتند و با شهادت خود درس عملی آگاهی در برابر ترفند دشمنان را به ما آموختند.

وی بصیرت شهدا را عاملی دیگر در راستای رسیدن به مقام قرب الهی دانست و افزود: اسوه بصیرت نافذ در اسلام، حضرت ابالفضل(ع ) است که با ایمان قوی و ولایت‌پذیری الگوی شهدای ما شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه با اشاره به تحولات سوریه و برخی اظهارات نسنجیده حکام آمریکایی مبنی بر حمله به سوریه، گفت: آمریکا جرات کوچکترین تعرض به خاک سوریه را نخواهد داشت چراکه مبارزان سوری دلگرم به پشتوانه عظیم الهی هستند و هیچ هراسی از این تهدیدات توخالی به دل خود راه نمی‌دهند.

وی افزود: همه حکومت‌های اسلامی به غیر از جمهوری اسلامی ایران، به سوریه خیانت کردند در حالیکه می‌دانستند هدف اصلی از اغتشاشات در سوریه شکستن مقاومت اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر ادامه حمایت از سوریه توسط ایران اظهار داشت: همه ابرقدرت‌های دنیا دست به دست هم دادند تا ملت ایران را از رهبری خود جدا کنند ولی ملت ما با خلق حماسه سیاسی و پس از آن در بعد اقتصادی به آنان فهماندند که خیال عبثی در سر دارند.

وی تاکید کرد: همه این موفقیت‌ها نشات گرفته از اخلاص رهبر معظم انقلاب و برکت خون شهدای ماست.

حسینی‌شاهرودی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلام را جهانی می‌نگرند و همه انسان‌ها را به مکتب اهل بیت دعوت می‌کنند و در این راه هیچ تفاوتی قایل نیستند و این به معنای وحدت کلمه است.

وی افزود: مهم‌ترین محور فرموده‌های رهبری در راستای دعوت به اتحاد و هم بستگی در این جمله متبلور می‌شود که «هر حلقومی که ندای اختلاف و تفرقه بیافکند، ندای شیطانی است».

نماینده ولی فقیه در کردستان در پایان ویژگی شاخص کردستان را نامگذاری آن به عنوان سرزمین مجاهدت‌های خاموش برشمرد و گفت: خطه سریش‌آباد به تنهایی در بردارنده تمام این مفهوم است.

در ادامه این مراسم، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در رثای شهدا مرثیه سرایی کردند.

شهید یوسف غفاری در سال 1338 در شهر سریش‌آباد به دنیا آمد و پس از سال‌ها تلاش و جهاد در راه خدا در سال 1362 در منطقه کامیاران به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

انتهای پیام/79009/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول