اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه یک سیما خبر داد

ساخت فیلم شهیدان تجلایی و باکری/ تبریز ظرفیت هنری فوق العاده دارد

مدیر شبکه اول سیما از ساخت فیلم مستند و نمایشی زندگی شهیدان علی تجلایی و مهدی باکری در آینده نزدیک از این شبکه تلویزیونی خبر داد.

ساخت فیلم شهیدان تجلایی و باکری/ تبریز ظرفیت هنری فوق العاده دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سفر هنرمندان به آذربایجان‌شرقی، مهدی فرجی در خصوص اهداف سفر هنرمندان سینما به آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اینکه هنرمندان مطرح کشورمان از نقاط مختلف ایران و جاذبه‌های گردشگری و توریستی دیدن می‌کنند موجب می‌شود تا با تاریخ تمام نقاط ایران آشنا شوند و این موضوع بر اثرگذاری تولیداتی که دارند تاثیر مستقیم دارد.

وی به سفر هنرمندان کشورمان به استان اصفهان اشاره کرد و اذعان داشت: دو سال پیش سفری به استان اصفهان داشتیم که این سفر موجب تولید کارهای بسیار خوبی در کشور شد.

فرجی ادامه داد: در ادامه این سفرها پیشنهاد سفر به تبریز داده شد که خوشبختانه با استقبال عمومی بین هنرمندان نیز مواجه شد و همین امر موجب شد تا دومین سفر استانی به آذربایجان‌شرقی صورت گیرد.

وی با اشاره به میهمان‌نوازی تبریزی‌ها اظهار داشت: خوشبختانه در این مدتی که در تبریز هستیم میهمان نوازی هموطنان آذری‌مان ما را شرمنده کرده و این امر زیبایی‌ها و اثرگذاری سفر را دو چندان کرده است.

مدیر شبکه یک با بیان اینکه تبریز یکی از قطب‌های صنعتی، اقتصادی، هنری، کشاورزی و فرهنگی کشور است، اذعان داشت: امروزه تبریز در بخش‌های مختلف به شکوفایی‌های بسیار ارزشمندی دست یافته است.

وی در پاسخ به این سئوال که ارزیابی‌تان از تبریز و آذربایجان‌شرقی برای ساخت فیلم‌ها و سریال‌های فاخر چیست، اذعان داشت: بیش از 70 درصد هنرمندان حاضر در این تور برای اولین بار است که به تبریز سفر کرده‌اند و در این سفر نیز بسیار مجذوب ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه شده‌اند.

فرجی ادامه داد: بی‌شک این میزبانی بسیار ارزشمند اثرات مستقیمی بر تولیدات آثار فاخر سینمایی خواهد داشت چرا که تهیه کنندگان و کارگردانان حاضر در این سفر مشتاق استفاده از این ظرفیت‌ها در تولید آثار خود هستند.

وی گفت: بسیاری از دست‌اندرکاران تهیه فیلم در کشور احساس می‌کنند که اگر از پایتخت خارج شوند با مشکلات فنی زیادی مواجه می‌شوند که در واقع این چنین نیست و با دیدن این ظرفیت‌ها نظرشان عوض می‌شود.

فرجی با بیان اینکه تبریز ظرفیت هنری فوق العاده‌ای دارد افزود: از این حیث تبریز شهری است که کاملا می‌تواند نظرات کارگردانان کشور را برآورده کند.

مدیر شبکه یک افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از هموطنان‌مان آذری زبان هستند بی‌شک اگر منطقه خودشان را در فیلم‌ها و سریال‌ها ببینند تاثیر بیشتری از چنین آثاری می‌پذیرند.

وی دلیل کم توجهی به ظرفیت‌های هنری آذربایجان شرقی را تبلیغات کم از سوی مردمان این منطقه خواند و افزود: در کنار این موضوع، احساس بروز برخی مشکلات در کارهای خارج از تهران از دیگر عوامل مطرح است که چنین سفرهایی واقعیت‌ها را برای‌شان شکوفا می‌کند.

فرجی در ادامه از ساخت مستند و فیلم سینمایی شهیدان علی تجلایی و شهید باکری خبر داد و افزود: بر اساس مذاکراتی که با همکاران‌مان در استان صورت گرفت در آینده نزدیک ضمن تکمیل پروژه ساخت فیلم شهید باکری، فیلم مستند و نمایشی زندگی‌نامه شهید علی تجلایی نیز تولید می‌شود.

انتهای پیام/60001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول