اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گلپایگان:

قوانین بانکداری اسلامی در کشور به طور کامل اجرا نمی‌شود

امام جمعه گلپایگان گفت: قوانین بانکداری اسلامی در کشور به طور کامل اجرا نمی‌شود و امیدواریم در دولت تدبیر و امید به امور مردم بیشتر توجه شود.

قوانین بانکداری اسلامی در کشور به طور کامل اجرا نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی در نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته اظهار کرد: توقعات نامحدود زن و یا مرد و حاکم شدن روح تجمل‌پرستی و اسراف در زندگی از عوامل عمده طلاق در جامعه محسوب می‌شود.

وی شهادت جان‌سوز بنیان‌گذار مکتب جعفری، امام جعفر صادق(ع)را به قطب عالم امکان حضرت ولی عصر(عج) و مقام معظم رهبری و رهروان امامت و ولایت تسلیت گفت و بیان کرد: امام جعفر صادق(ع) چراغ شیعه، فقه و فقاهت را در جهان روشن نگه داشت و جایگاه والای تشیع را برای همه جهانیان ترسیم کرد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان گلپایگان افزود: امام جعفر صادق(ع) فقه محمد و آل محمد(ص) را حیاتی دوباره بخشید و با مناظرات و بحث‌های مفصل کلامی و اعتقادی فضای جدیدی در جهان اسلام باز کرد.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه از دیدگاه مرجع عالی‌قدر جهان اسلام آیت‌الله شیخ لطف‌الله صافی بعد از واقعه عاشورا و غدیر خم دو اتفاق مهم اسلام را زنده نگه داشته است، اظهار کرد: ایام فاطمیه و ایام صادقیه باید مورد توجه و اهتمام قرار گیرد و مراسم سوگواری و عزاداری و سینه‌زنی در این ایام برگزار شود و به همین مناسبت شب شهادت در همه مساجد و تکایای شهرستان و روز شهادت امام جعفر صادق(ع) مراسم عزاداری و سخنرانی در امام‌زاده سیدالسادات و هفده‌تن برگزار می‌شود. 

خطیب جمعه گلپایگان با اشاره به روز بانکداری اسلامی گفت: بانک‌های کشور هنوز به طور صددرصد اسلامی اداره نمی‌شود و نیاز به زمان دارد و باید فقه پول دادن و پول گرفتن به درستی اجرا شود و با روی کار آمدن دولت جدید امیدواریم امید به جامعه بیشتر برگردد و در دولت تدبیر و امید به مردم اجحاف نشود و مردم زندگی سالم و با نشاطی داشته باشند.

حجت‌الاسلام اسماعیلی تاکید کرد: وقت بسیاری از محاکم و قضات و زندان‌ها به خاطر چک و مشکلاتی که چک در جامعه ایجاد کرده است، گرفته می‌شود و باید قانون چک هرچه سریع‌تر ساماندهی شود. 

* تعاونی‌ها جایگاه خود را در جامعه پیدا نکرده‌اند

نماینده ولی فقیه در شهرستان گلپایگان در ادامه به روز تعاون و نقش تعاونی‌ها در کشور پرداخت و تصریح کرد: تعاونی‌ها جایگاه خود را به درستی در جامعه پیدا نکرده‌اند و برخی از کارهای تعاونی‌ها به صورت مقطعی انجام می‌شود در حالی که اگر نقش تعاونی‌ها به درستی در جامعه ایفا شود، اثرات مفیدی بر جای خواهد گذاشت.

وی در ادامه به تحولات سوریه اشاره کرد و گفت: دو سال است مردم سوریه در بدترین شرایط زندگی می‌کنند و مجامع بین‌المللی در برابر این وضعیت سکوت کرده‌اند و پیام ما به شیوخ کشورهای عربی این است که روزی تکفیری‌ها به جان شما هم خواهند افتاد.

امام جمعه گلپایگان اظهار کرد: ما جنگ‌طلب نبوده و نیستیم ولی اگر استعمارگران به کشور ما چشم طمع داشته باشند بی تفاوت نخواهیم ماند و جانانه در برابرشان خواهیم ایستاد.

انتهای پیام/63014/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول