اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

برداشت‌های خاص منطقه آزاد کیش از آزاد بودن

سازمان منطقه آزاد کیش در حالی این روزها دچار مباحثی خاص شده است، که به نظر می‌آید دلیل وضعیت موجود، عملکرد غیر شفاف و بعضا بی‌توجهی به قوانین و گذر از مقررات در ماه‌های گذشته است.

برداشت‌های خاص منطقه آزاد کیش از آزاد بودن

به گزارش خبرگزاری فارس از هرمزگان، این خبرگزاری طی روزهای گذشته بنا بر رسالت رسانه‌ای خود گزارشی کوچک از وضعیت مدیریتی سازمان منطقه آزاد کیش منتشر کرد و به نظر می‌رسد برای مجموعه‌ای که از آزاد بودن، بعضا تن ندادن به قانون را بر می‌گزیند، همین اشارات اندک نیز سنگین آمده و به همین دلیل اقدام به ارسال جوابیه به این خبرگزاری کرده است که نه تنها نشان از عدم مطالعه جامع گزارش چند خطی فارس (توسط صادر کننده جوابیه) بوده بلکه تعجب هر خواننده‌ای را نیز از نوع نگارش و جبهه‌گیری غیر حرفه‌ای روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش در این به اصطلاح جوابیه برمی‌انگیزد.

در بخش‌هایی از این جوابیه شعاری که از نظر نگارشی، دور از عرف و ادب رسانه‌ای بوده و تنها یک یا دو بند آن که در زیر آورده شده، قابلیت انتشار (از نظر ادبی و اخلاقی) دارد، آمده است:

"توسعه همه جانبه در تمامی ابعاد پیشرفت و آبادانی طی سال‌های اخیر در حوزه سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌گذاران، رشد قابل ملاحظه در حوزه صنعت، توسعه و ایجاد زیرساخت‌های عمرانی، توسعه مراکز درمانی، مراکز ورزشی، کمک به محرومان و اقشار آسیب پذیر جامعه از جمله اقدامات شاخص و بارز بوده که به عینه در جزیره کیش با یک برنامه‌ریزی جامع صورت پذیرفته و غیر قابل انکار می‌باشد و اقبال عمومی مردم از این مهم گواه این موضوع می‌باشد که با ادعای واهی و بی اساس آن خبرگزاری منافات دارد."

همچنین در بخش دیگری از این جوابیه نوشته شده:

"در خصوص واگذاری زمین نیز باید متذکر شد هرگونه واگذاری زمین در چارچوب ضوابط و مقررات و طی مراحل قانونی صورت می‌گیرد و تأکید به موضوع واگذاری غیرقانونی ناشی از عدم آگاهی خبرنگار آن خبرگزاری به عملکرد حوزه تخصصی مربوطه بوده و در این راستا هیئت بازرسی کل کشور جهت رسیدگی به عملکرد سازمان منطقه آزاد کیش در منطقه حضور دارد، لذا کذب بودن این خبر واضح، روشن و مبرهن است."

در مورد دو پاراگراف مورد تاکید سازمان منطقه آزاد کیش و جذب سرمایه‌گذار حرف و حدیث بسیار است.

بله اگر منظور از جذب سرمایه گذار دعوت از کسانی همانند (س_ا) برای کار در سازمان منطقه آزاد از شهری که پیش از این مدیر عامل محترم در آن سابقه شهرداری داشته و همزمان واگذاری زمین خدماتی به ایشان باشد می‌توان گفت سازمان در این زمینه عملکرد درخشانی داشته است.

سازمان منطقه آزاد کیش خبرنگار را متهم به بی‌اطلاعی از ضوابط واگذاری زمین می‌کنند و این در حالی است که بدیهی‌ترین و اولین ضابطه هر نوع خرید و فروش حتی یک قرص نان رعایت نوبت است و خوب است سازمان منطقه آزاد کیش در جوابیه بعدی خود توضیح دهد چگونه این واگذاری در حالی که ده‌ها نفر و شاید صدها نفر در نوبت دریافت زمین بوده‌اند انجام شده است.

البته حتما آن مدیریت محترم درباره شرایط واگذاری اعم از قیمت گذاری و چگونگی پرداخت که مبلغی جزیی به عنوان پیش پرداخت با اقساط 50 ماهه بوده است نیز شفاف‌سازی خواهند کرد.

درباره سایر واگذاری‌ها نیز نه تنها خبرنگار اطلاع دارد بلکه مدارک و مستنداتی نیز در اختیار این خبرگزاری است که در صورت نیاز منتشر و ارائه خواهد شد.

اما واگذاری اراضی با ضابطه‌های خود ساخته تنها سئوال و ابهام در مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش نیست.

انتصابات مدیریتی از دیگر مواردی است که به نظر می‌رسد آن سازمان محترم برای تنویر افکار عمومی باید تیمی قوی‌تر را برای جوابگویی به آنها انتخاب کند.

از آن جمله انتصاب آقای (م.ب) از بستگان نزدیک آقای (ر)، به عنوان مدیر کل ارزشیابی از این جمله است.

آقای (م.ب) همزمان با انتصاب به عنوان مدیر کل ارزشیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان یکی از معاونت‌های شرکت سرمایه‌گذاری این سازمان را نیز برعهده دارند و جای این پرسش باقیست که چگونه ایشان می‌تواند هم خود از تصمیم سازان و مجریان تاثیرگذارترین مجموعه اقتصادی کیش باشد و هم در صورت لزوم در مقام مدیر کل ارزشیابی سازمان آن را مورد نظارت قرار دهد.

البته این رویه به آقای (م.ب) محدود نمی‌شود.

جناب آقای (ب-ص) نیز در دو سال گذشته هم معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش را بر عهده داشته و هم مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری بوده است.

باز هم خوب است سازمان محترم منطقه آزاد کیش توضیح دهند ایشان چگونه می‌تواند هم به عنوان معاون عمرانی کارفرما به شمار رود و ناظر و تحویل گیرنده پروژه‌ها و هم در عین حال مجری پروژه‌ها باشند.

تغییر مکرر مدیریت کیش ایر در مدت نزدیک به یک سال نیز از دیگر مواردی است که فارس گمان می‌کند اکنون فرصت مناسبی برای توضیح درباره آن فراهم ساخته باشد.

البته «حدیث آزادی‌های» اینچنینی در سازمان منطقه آزاد کیش به همین موارد محدود نمی‌شود.

به کارگیری افراد بازنشسته با وابستگی‌های خانوادگی معلوم در دو یا سه شغل، ماجرای صندوق بازنشستگی و ورود و حمایت‌های غیر متعارف از پروژه مجتمع سارینا و ده‌ها مورد دیگر نیز وجود دارد که قطعا انتظار می‌رود سازمان منطقه آزاد کیش جوابیه‌ای مفصل برای آنها ارسال کند.

انتهای پیام/88001/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول