اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تروریسم؛ دشمنی با ارزش‌های انسانی/ ایران بزرگترین قربانی تروریسم

دیر زمانی است که مدعیان دروغین حقوق بشر و سردمداران حقیر مبارزه با تروریسم جهان، خود مرتکب چنین اعمال وحشیانه‌ای می‌شوند و در کمال تعجب، انگشت اتهام را به سوی ملت‌های وارسته نشانه می‌گیرند.

تروریسم؛ دشمنی با ارزش‌های انسانی/ ایران بزرگترین قربانی تروریسم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هشتم شهریور ماه به نام روز مبارزه با تروریسم در تقویم ایران نامگذاری شده است، توطئه خونین ایادی استکبار این‌گونه رقم خورد که در ساعت سه بعد از ظهر هشتم شهریور سال 1360 و در هنگام جلسه رئیس جمهور و نخست‌وزیر، دفتر نخست‌وزیری را در خیابان پاستور تهران منفجر کردند.

در واقع ایران به عنوان بزرگترین قربانی تروریسم در دنیا شناخته می‌شود و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره با این پدیده شوم مواجه بوده است، اما عجیب آنکه جمهوری اسلامی که خود آماج این حملات بوده است از سوی سردمداران ترور طی همه این سال‌ها به عنوان حامی تروریسم معرفی شده است.

از حمایت بی‌چون و چرای گروهک‌های تندروی بی‌اعتقاد به اصول و ارزش‌های انسانی از بدو تأسیس نظام نوپای اسلامی و با هدف نابودی انقلاب تا تجهیز گسترده امثال گروهک‌هایی چون ریگی همگی اسنادی از پرونده سیاه دنیای غرب در خصوص ادعای پوشالین مقابله با تروریسم است.

*برخلاف خواست دشمنان، نتیجه ترورها انسجام ملت ایران است

یکی از روحانیون اهل سنت کردستان معتقد است ترور و تروریسم از بدو خلقت انسان وجود داشته است، از آن هنگام که پسر حضرت آدم برادر خود را به قتل رساند، تاکنون این عمل زشت رواج داشته است.

ماموستا مصطفی شیرزادی منَشأ تشکیل باندهای تروریستی را سرمایه‌دارانی فاسد می‌داند که برای رسیدن به مقاصد شوم خود با اجیر کردن برخی افراد نادان اقدام به از بین بردن کسانی می‌کنند که خلاف منافع آن‌ها حرکت می‌کنند.

امام جمعه مریوان با تأکید بر اینکه ترور از منظر انسانی عملی محکوم و غیر قابل دفاع است، می‌گوید: از دیدگاه دین اسلام نیز ترور و ایجاد رعب و وحشت در جامعه منفور است.

این روحانی تصورات دنیای استکبار و سردمداران آن‌ها برای به زانو درآوردن ملت‌های مسلمان را باطل و وهم و خیال عنوان و اظهار می‌کند: این انسان‌های قلدرمآب با استخدام تروریست‌ها راه به جایی نمی‌برند چرا که سرانجام ایستادگی در برابر حق و حقیقت نابودی و زوال خواهد بود.

ماموستا شیرزادی که خود از قربانیان تروریسم است و پسر خود را در این راه از دست داده است با یادآوری این اتفاق می‌گوید: در زمان ترور فرزندم در مکه بودم که متوجه شدم تروریست‌های بی‌وجدان و بی‌اخلاق اقدام به شهادت 3 نفر از جمله پسر من کرده‌اند.

وی دست زدن به اینگونه اقدامات را با هدف ایجاد رعب و  وحشت در جامعه عنوان کرد و گفت: با این اعمال ننگین تروریست‌ها و حامیان آن‌ها کاری از پیش نخواهند برد.

امام جمعه مریوان اظهار می‌کند: اگر چه من یک فرزند خود را از دست داده‌ام اما از قبل این اتفاق، من صاحب هزاران پسر دیگر شدم به این دلیل که افراد و اشخاص زیادی در این رابطه با من همدردی کردند.

ماموستا شیرزادی هم اعتقاد دارد ایران خود بزرگترین قربانی تروریسم است و در طول تمام دوران انقلاب شاهد ترورهای ناجوانمردانه از سوی تروریست‌‌ها بوده‌ایم.

وی با یادآوری هفته دولت شهیدان رجایی و باهنر را قربانی تروریسم دشمنان عنوان می‌کند و می‌گوید: تنها دستاوردی که ترور بزرگان انقلاب داشته است انسجام بیشتر و همراهی مردم با نظام بوده است.

امام جمعه مریوان با بیان اینکه اسلام مکتب شهادت است و پیروان این آئین از شهادت در راه خدا استقبال می‌کنند می‌گوید: این موضوع هشداری به تروریست‌ها و حامیان جهانی آن‌ها است که بدانند ملت ایران با وجود ارتکاب چنین اعمال غیرانسانی از سوی آن‌ها صراط مستقیم را گم نخواهد کرد.

آری، سازمان‌های بین‌المللی با آنکه خود به خوبی بر تمام جریانات واقف هستند و از پشت پرده ماجرای ترورها آگاهند اما چشمان خود را بر روی حقیقت می‌بندند و اینگونه به آرمان مقدس بشری نیز خیانت می‌کنند.

گزارش از کیوان قاسمی

انتهای پیام/79012/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول