اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار مرتضوی هشدار داد

برنامه‌ریزی وسیع دشمن برای ایجاد ناامنی و عملیات ترور‌یستی در چابهار/ کنترل تمام تحرکات ‌

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: ‌بررسی‎های اقدامات مذبوحانه دشمنان نشان می‎دهد آنان به صورت وسیع و گسترده در راستای ایجاد ناامنی در شهرستان چابهار به عنوان مهم‎ترین نقطه استان برنامه‎ریزهای مدونی دارند‌.

برنامه‌ریزی وسیع دشمن برای ایجاد ناامنی و عملیات ترور‌یستی در چابهار/ کنترل تمام تحرکات ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، سردار سیدحسن مرتضوی بعدازظهر امروز در جلسه ارزیابی برنامه‌های ابلاغی سال 91 که با حضور فرماندهان و اعضای شورای معاونت‌های سپاه سلمان، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت، مسئولان و بسیجیان شهرستان چابهار در محل سالن رسالت برگزار شد اظهار داشت: امروز با حضور قدرتمند و همراه با بصیرت اهل سنت در عرصه‌های مختلف‌، توانسته‌ایم به اقتدار بالایی در ابعاد امنیتی به صورت بومی محوری دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه ‌این مهم خواب دشمنان را به شدت برآشفته کرده و ‌در صدد هستند تا چابهار را به عنوان پیشانی توسعه استان سیستان و بلوچستان ‌با چالش‌های امنیتی مواجه کنند، تصریح کرد: دشمنان ‌فرار سرمایه و نیروی انسانی متخصص از این شهرستان را دنبال می‌کنند.

مرتضوی ‌با بیان اینکه مهم‌ترین حربه دشمن ایجاد شکاف بین شیعه و سنی، فارس و بلوچ است، گفت: ‌دشمن برای رسیدن به ‌برنامه‌های مذبوحانه خود از هر راهی استفاده کرده و خواهد کرد و این مهم می‌طلبد تا همه بسیجیان با بصیرت و آگاهی کامل از محیط پیرامونی هرگونه فرصتی را برای دشمنان در کمین مانده ‌سلب و به‌گونه‌ای گام بردارند تا دشمن هیچ فضایی برای نفوذ ‌نداشته باشد.

وی با بیان اینکه ‌وحدت و همبستگی قلبی و عملی ‌ملت به طور حتم دیگر هیچ فضایی برای تحرکات خزنده دشمنان ایجاد نخواهد کرد، اظهار داشت: ‌ماموریت‌های امروز‌ بسیج ‌سنگین‎تر و بیشتر از گذشته است چرا که دشمنان با استفاده از تهدیدات نرم و هجمه‎های ضد‌فرهنگی ‌و با ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی و ایجاد دام‎های زیادی مثل مواد مخدر و مشروبات الکلی سعی در انحراف جوانان و نوجوانان از صحنه‎های اصلی دینی، علمی، سازندگی و فرهنگی در سطح جامعه دارند.

با ارتقا بصیرت بسیجیان هیچ فضایی برای تحرکات خزنده دشمنان امن نخواهد بود

وی بیان کرد: تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف ‌خداوند است که بر ملت عزیز و انقلابی ایران اسلامی ارزانی شد و تا زمانی که این کشور و این ملت به امنیت و ایستادگی در مقابل دشمنان احتیاج دارد به نیروهای بسیجی و انگیزه بسیجی و به عشق و ایمان بسیج محتاج خواهد بود.

مرتضوی ابراز داشت: بسیجیان باید ضمن برخورداری از اخلاص و بصیرت در راستای مهمترین ماموریت‌های بسیج که شامل جذب و آموزش، سازماندهی، مقابله با استکبار، قیام در مقابل انحرافات‌، تحمل صبر و مبارزه علمی و عملی تعلیم و تربیت جوانان در جهت پاسداری از اهداف انقلاب و نظام اسلامی است گام بردارد.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: جایگاه بسیار حساس بسیج در نشان دادن چهره نظام جمهوری اسلامی و ایجاد جاذبه در درون جامعه برای مشارکت و جذب هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان به سمت الگوهای سازنده مبتنی بر هویت ملی‌، مذهبی و اسلامی است.

مرتضوی خاطر‌نشان کرد: با توجه به بافت مذهبی، اجتماعی و مذهبی شهرستان چابهار باید در راستای جذب و ایجاد رضایت‌مندی این عزیزان از سوی سپاه پاسداران اقدامات بیشتری صورت گیرد به طوری که با جذب و سازماندهی برادران و خواهران اهل سنت از آنان در راستای فعال‌سازی و حضور همه جانبه در برنامه‎های ابلاغی بسیج بهره گرفت.

وی تصریح کرد: عزیزان اهل سنت همواره ثابت کرده‌اند مرزداران غیور و قابل اعتمادی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف بوده‌اند و ما نیز باید از این توانمندی‌های این عزیزان در برقراری امنیت به صورت بومی محوری استفاده کنیم و اگر از این فرصت‌های طلایی برای افزایش امنیت بهره نگیریم به طور حتم فضا برای سو‌ءاستفاده دشمنان از این خلأها ایجاد خواهد شد و سپاه نیز در اجرای‌ برنامه‌های مصوب موفق نخواهد بود اگر نتوانیم از حضور موثر برادران و خواهران با بصیرت اهل سنت استفاده کنیم.

از قدرت موج دریای چابهار برای تامین برق مردم منطقه استفاده کنیم

وی ادا‌مه داد: متاسفانه توزیع ناعادلانه ثروت در استان سبب شده تا فقر ظاهری بر تمام این استان سایه انداخته و آنچه که حق مردم است به درستی در اختیار آنها قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه ‌برخی تصمیم‎گیری‎های غیرکارشناسی ‌سبب شده تا برخی فرصت‌های طلایی این استان به هدر رود، گفت: ‌هیچ برنامه‎ای برای فعال کردن این ظرفیت‌های عظیم خدادادی در این استان تا‌کنون وجود نداشته است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: اگر واقعا بخواهیم از این ظرفیت‌های عظیم استفاده کنیم، می‎توانیم از قدرت بالای موج‎های دریای چابهار برای تولید و تامین برق مصرفی حداقل نیمی از مردم استان استفاده کرد و این قدرت مخرب موج را رام کرد و در خدمت اهداف خودمان قرار دهیم که نمونه این توانمندی‎های مغفول مانده در شهرستان چابهار بسیار قرار دارد که باید با مدیریتی علمی و برگفته شده از توان بومی از این فرصت‎های بکر اما نهفته نهایت استفاده را کرد.

وی تصریح کرد: بررسی‎های اقدامات مذبوحانه دشمنان نشان می‎دهد آنان به صورت وسیع و گسترده در راستای ایجاد ناامنی در شهرستان چابهار به عنوان مهم‎ترین نقطه استان برنامه‎ریزی های مدونی دارند که اقدامات و تحرکات آنها در اقدامات تروریستی طی این چند سال اخیر به خوبی گواه این تفکرات شوم و تفرقه انگیز است.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: امروز شما بسیجیان به عنوان سرپنجه‎های حفاظت از دستاوردهای انقلاب باید همیشه در بیداری کامل باشید و هرگونه تحرک و اقدامی را با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی مورد تحلیل قرار دهید و نگذارید دشمن با نفوذ در جامعه با پاشیدن بذر کینه، نفاق و تفرقه شما را به راحتی در مقابل برادران شیعه و سنی قرار دهد که اگر به این توانمندی دست یابد به طور حتم همان برنامه‎هایی که امروز در کشورهای همجوار مشاهده می‎کنیم را برای ما نیز به اجرا خواهند گذاشت.

انتهای پیام/75004/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول