اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 4 سال وعده‌

اعضای تعاونی‌های مسکن مهر زرند خواستار رسیدگی شدند

با گذشت حدود‌ 4 سال از وعده‌های بی‌نتیجه، اعضای تعاونی‌های مسکن مهر زرند خواستار رسیدگی به وضعیت منازل خود شدند.

اعضای تعاونی‌های مسکن مهر زرند خواستار رسیدگی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، عدم پایبندی به تعهدات تعاونی‌های مسکن مهر در شهرستان زرند‌ متقاضیان مسکن مهر در این شهرستان را برای چندمین بار مجبور به اعتراض کرد و خواستار توجه جدی مسئولان در رسیدگی به موضوع و تسریع در تکمیل منازل مسکونی شدند.

‌در شهرستان زرند 998 واحد مسکن مهر در قالب پنج تعاونی در حال ساخت و ساز است که از این تعداد 650 واحد به تعاونی زراوند نوین شرق واگذار شده است.

اعضای یکی از تعاونی‌های مسکن مهر شهرستان زرند در اعتراض به عملی‌ نشدن وعده‌ها‌ی مکرر در زمینه تعیین تکلیف واگذاری واحدهای مسکن مهر خود‌ در سالن قدمگاه علی‌بن‌ابیطالب (ع) این شهرستان تجمع کردند.

‌در نشست اعتراض‌آمیز اعضای مسکن مهر شرکت تعاونی زراوند نوین شرق‌ با حضور بیش از 500 نفر از اعضا و خانواده‌های آنان فرماندار زرند، ‌رئیس اداره راه و شهرسازی‌ و نماینده بانک ملی شرکت کردند.

در حالی که اشک در ‌چشمان بسیاری از متقاضیان حلقه زده بود و به شدت عصبانی بودند، چاره‌اندیشی مسئولان را خواستار شدند‌.

در این جلسه تقریبا تمام شرکت‌کنندگان از وعده‌های پیاپی تحویل منازل با وجود گذشت بیش از سه سال گلایه‌مند بودند، اعضای تعاونی‌های مسکن مهر از مسئولان اجرایی درخواست رسیدگی جدی به موضوع و تسریع در تکمیل منازل مسکونی را داشتند.

واحدهای مسکن مهر شامل جرائم دیرکرد نشده است

‌‌خواجه نماینده بانک ملی مرکزی زرند اظهار داشت: دوران مشارکت طرح مسکن مهر‌ از 24 ماه ‌به 60 ماه افزایش یافته‌ و تا پایان سال جاری دوران مشارکت با پیگیری‌های مکرر فرماندار و مدیران مربوطه تمدید شده است و در صورت عدم تکمیل تا پایان سال جاری مشمول جریمه شش درصد می‌شوند‌.

برخی اعضا عطای خانه‌دار شدن را به لقایش بخشیدند

رضا سعیدی یکی از اعضای تعاونی گفت: با گذشت چند سال از تشکیل تعاونی‌های مسکن مهر می‌توان گفت که ساخت مسکن مهر در این شهرستان از پیشرفت خوبی برخوردار نبوده است.

وی افزود: وقفه‌های طولانی مدت در ساخت و ساز این واحدهای مسکونی به ویژه شرکت تعاونی مسکن مهر زراوند موجب بی‌اعتمادی شدید اعضا شده است.

سعیدی عنوان کرد: برخی از اعضا پول خود را پس گرفتند و از‌ این تعاونی انصراف دادند و عطای خانه‌دار شدن را به لقایش بخشیدند.

یکی دیگر از اعضا با ابراز گلایه گفت: با توجه به طرح دولت‌ گذشته نسبت به واگذاری مسکن ارزان قیمت به افراد کم‌درآمد و فاقد مسکن‌، با فروش زیورآلات همسرم و وسایل زندگی که داشتم به امید خانه‌دار شدن در تعاونی مسکن مهر عضو شدم که با گذشت حدود چهار سال همچنان در خانه اجاره‌ای سکونت دارم.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون در چند‌ مرحله تعاونی از ما درخواست پول کرده است و با گرفتن وام از صندوق‌های اعتباری و بانک‌ها وجه مورد نظر آنها را پرداخت کرده‌ام، اما‌ هنوز صاحب مسکن نشده‌ام.

متقاضی دیگری نیز با اشاره به افزایش قیمتی که در مصالح ساختمانی هر سال به وجود می‌آید، بیان داشت: اگر مسئولان تعاونی مسکن همت می‌کردند و ساخت واحدهای مسکونی را به تأخیر نمی‌انداختند، اکنون قیمت تمام شده این واحدها به مراتب بسیار کمتر بود.

مریم رحمانی یکی دیگر از اعضا اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر متقاضیان مسکن مهر از اقشار کم‌درآمد هستند، مسئولان باید چاره‌اندیشی کنند تا آنها از سرگردانی نجات یابند. 

عدم حضور متقاضیان مسکن مهر زرند در انتخابات هیئت‌مدیره ‌

عدم پایبندی به تعهدات این تعاونی‌ در‌ زرند از جمله مشکلاتی است که متقاضیان مسکن مهر در این شهرستان را مجبور به واکنش و اعتراض حتی به صورت تجمع یک ساعته در مقابل مسکن مهر کرده ‌است.

یکی از متقاضیان مسکن مهر زرند مدعی شد، هیچ یک از متقاضیان مسکن مهر زرند در انتخابات هیئت‌مدیره مسکن مهر شرکت نداشته‌اند و تمام افرادی که پشت میزهای تعاونی مسکن مهر زرند نشسته‌اند، گزینشی هستند.  

‌حجت غلامی مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن مهر زراوند شرق در نشست اعتراض‌آمیز متقاضیان مسکن مهر که در سال گذشته در سالن سیف این شهرستان برگزار شده بود، قول مساعد داد‌ که 91 واحد مسکونی تا اول دی ماه ‌سال گذشته آماده و تحویل متقاضیان شود و 189 واحد مسکونی دیگر نیز پس از آن که اعضا تا 15 روز آینده آورده خود را تکمیل کنند تا پایان دی ماه منازل مسکونی آنها تکمیل و تحویل شود.

وی گفت: این تعاونی تعهد ساخت‌ 650 واحد مسکونی را داشته که از این تعداد پس از پالایش به 500 واحد مسکونی کاهش یافته است.

غلامی بیان داشت: واحد‌های مسکونی را تا 20 روز آینده اولویت‌بندی می‌کنیم و در پنج فاز 100 واحدی به ترتیب اولویت با همین وضعیت تحویل متقاضیان می‌شود‌.

انتهای پیام/80022/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول