اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

مسجد مهمترین پایگاه دینی و فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار رؤسای شوراهای مناطق 14گانه مساجد اصفهان گفت: مساجد مهمترین پایگاه دینی و فرهنگی هستند.

مسجد مهمترین پایگاه دینی و فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار رؤسای شوراهای مناطق 14گانه مساجد اصفهان اظهار داشت: عمران و آبادانی مساجد مقوله‌ای مهم است که ائمه جماعات نقش بسزائی در اجرای آن دارد و باید بدانیم که عمران مساجد تنها ساخت و ساز آن را شامل نمی‌شود، چرا که مساجد از مهمترین و بهترین پایگاه‌های دینی و فرهنگی هستند. 

وی ادامه داد: منطقه بندی مساجد از اقدامات مهم مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان بود که با این اقدام ما می‌توانیم نظارت بیشتری بر مساجد داشته باشیم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: مساجد فقط محل اقامه نماز و عبادت نیست و ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد باید با برنامه‌ریزی صحیح و جامع، مساجد را به مراکز دینی و فرهنگی تبدیل کنند. 

وی با بیان اینکه تجهیز مساجد به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری ضروری است، ‌افزود: ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد باید تلاش کنند تا امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار مساجد قرار گیرد و زمینه جذب اقشار مختلف به این مکان امن الهی فراهم شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در راستای ایجاد نظم در مساجد لازم است که امام جماعت مسجد تنها یک نفر باشد تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف مسجد با وی مشورت و تبادل نظر کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان، مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان افزود: سیاست ما در این راستا متمرکز شده است که خیرین به سمت ساخت مساجد کوچک و ساده اما در تعداد فراوان هدایت شوند چرا که باید به فاصله 40 خانه به 40 خانه مسجد وجود داشته باشد.

وی در مورد چگونگی هدایت ساخت و ساز مهندسی در مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار داشت: به تازگی دفتر فنی در این راستا تشکیل شده و مرکز رسیدگی به امور مساجد با ارائه الگویی جامع و کامل برای ساخت مساجد کوچک و ساده و جذاب آماده ارائه خدمات مهندسی است.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر از تأکیدات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان است که باید بر اساس چارت تشکیلاتی ایجاد شود.

انتهای پیام/2301/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول