اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

توجه به همه ابعاد کارکردی مساجد ضروری است

امام جمعه خوی ضمن انتقاد از تک‌بعدی بودن برخی مساجد در جامعه و به عنوان محلی صرفاً برای ادای نماز و سوگواری، بر لزوم توجه به سایر ابعاد کارکردی مساجد هم تاکید کرد.

توجه به همه ابعاد کارکردی مساجد ضروری است

حجت‌الاسلام سید رضی موسوی‌شکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مساجد کارکردهای بسیاری در طول تاریخ اسلام داشته‌اند و آثار و برکات بی‌شماری را می‌توان برای آن‌ها برشمرد که البته اکنون تنها به بخشی از کارکردهای آن توجه می‌شود.

وی به کارکرد مساجد در زمان رسول گرامی اسلام اشاره کرد و افزود: در آن زمان مساجد کانون‌های مشاوره رسول‌ خدا (ص) با مسلمانان، محل اجتماع مسلمانان و وحدت و همکاری آنان، محل برافراشته شدن پرچم سپاه اسلام و همچنین مکانی برای رسیدگی به شکایات و تظلمات مردم بوده‌اند.

امام جمعه خوی با اشاره به کارکرد مساجد در زمان هشت سال دفاع مقدس، از مساجد به عنوان مرکز بسیج مردم علیه ظالمان و کانونی برای اعزام بسیجیان به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در دوران هشت سال دفاع مقدس یاد کرد و گفت: علاوه بر این موارد، مساجد به عنوان بهترین و جامع‌ترین مرکز برای آموزش و فراگیری تعالیم و معارف دین اسلام بوده‌اند.

وی افزود: مساجد می‌توانند به عنوان کانون بسیاری از حرکت‌ها، به ویژه در نظام جمهوری اسلامی قرار گیرند که البته اکنون با برخی بی‌تدبیری‌ها و بی‌مهری‌ها، مورد غفلت قرار گرفته‌اند.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد مساجد را تنها محلی برای اقامه نماز و عزاداری در ایام سوگواری ائمه معصومان (ع) می‌شناسند در حالی که مساجد می‌توانند به عنوان بزرگ‌ترین کانون‌های تجمع پیر و جوان مسلمان بوده و سرچشمه بسیاری از حرکت‌ها در جامعه اسلامی باشند.

موسوی‌شکوری بر لزوم توجه گسترده‌تر به دیگر کاربردهای مساجد و پررنگ نشان دادن آن‌ها تاکید کرد و گفت: مساجد سنگرهای نظام اسلامی هستند و تا زمانی می‌توانیم با قاطعیت در برابر زورگویان قد بلند کنیم که سنگرهایمان از حضور آحاد مردم مملو باشد.

انتهای پیام/61006/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول