اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز‌ فنی و حرفه‌ای‌ کوهبنان:

کارآفرینی کاربردی‌ترین روش مبارزه با بیکاری است

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کوهبنان گفت: کارآفرینی موتور توسعه انسانی و توسعه اقتصادی کشورها معرفی شده و کاربردی‌ترین روش مبارزه با بیکاری است.

کارآفرینی کاربردی‌ترین روش مبارزه با بیکاری است

معین باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان به مناسبت هفته دولت با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در مورد آموزش زنان روستایی اظهار داشت: نامگذاری ‌‌سال جاری‌ با نام ‌حماسه اقتصادی‌، آغاز یک قدم بزرگ و سال مشارکت همه مردم در رشد و توسعه اقتصادی جامعه با هدف رفاه ‌و آسایش مردم است.

وی افزود: با توجه به اینکه زنان بخش وسیعی از جامعه هستند و یکی از ابعاد مهم در حماسه اقتصادی بحث مدیریتی و فرهنگی است، این ابعاد در حوزه زنان بسیار قابل توجه و اثر‌بخش است به گونه‌ای ‌که در بحث هدفمندی یارانه‌ها به اقتصاد خانواده کمک می‌کنند.

باقری بیان داشت: در سال حماسه اقتصادی زنان ما می‌توانند با افزایش بهره‌وری، کنترل صحیح مصرف‌ و کم کردن هزینه‌ها اقتصاد خانواده را بهبود بخشند و از طریق تولیدات در داخل منزل به بهبود اقتصاد خانواده کمک کنند‌.

وی تصریح کرد: کارآفرینی موتور توسعه انسانی و توسعه اقتصادی کشورها معرفی شده است و کاربردی‌ترین روش مبارزه با بیکاری است.

باقری ابراز داشت: ضرورت پرداختن به موضوعات مورد نیاز زنان تولید کننده در بخش کشاورزی و صنایع دستی و ایجاد زمینه‌های اشتغال برای آنان غیر‌قابل انکار است.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کوهبنان گفت: اجرای پروژه‌ها با مشارکت کامل بهره‌برداران انجام می‌گیرد و به این وسیله زنان تولید کننده روستایی قادر هستند تا اولویت‌ها را شناخته و بر ‌اساس آموزش‌های ارائه شده در افزایش کمیت و کیفیت تولید مؤثر باشند.

باقری خاطر ‌نشان کرد: بهترین زمان برای آموزش زنان روستایی زمان بین کاشت و برداشت محصول است، اگر در این زمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به روستاها سوق دهیم توانسته‌‌ایم با پر کردن اوقات فراغت زنان روستایی آموزش‌های کشاورزی و صنایع دستی را در روستاها گسترش دهیم.

وی افزود: این امر موجب ارتقای سطح توانمندی اقتصادی و اجتماعی زنان و دختران روستایی، نهادینه کردن مشارکت زنان روستایی در راستای فعالیت‌های مختلف بخش کشاورزی و توسعه روستایی و توجه ویژه به زنان آسیب‌پذیر روستایی و عشایری‌ می‌شود.

رئیس فنی و حرفه‌ای کوهبنان عنوان کرد: کارآفرینی موجب ایجاد شغل پایدار در راستای اهداف خود اشتغالی، گسترش تولیدات‌ صنایع دستی روستاییان، گسترش عدالت آموزشی در راستای برنامه راهبردی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها می‌شود.

باقری اذعان داشت: این مرکز از ابتدای سال جاری تا‌کنون 101 نفر از زنان روستایی را در قالب 13 هزار و 495 نفر ساعت در بخش کشاورزی و خدمات آموزش داده است.

انتهای پیام/80012/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول