اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اندر حکایت خلف وعده‌های مسئولان کردستان

هدیه‌ای که به خبرنگاران فارس و شبستان نرسید/ وعده‌هایی که به فرداها موکول می‌شود

استانداری، خانه مطبوعات و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به مناسبت روز خبرنگار با اهدای مبلغ مشخصی از خبرنگاران تجلیل کردند.

هدیه‌ای که به خبرنگاران فارس و شبستان نرسید/ وعده‌هایی که به فرداها موکول می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمود صارمی به‌ همراه دیپلمات‌های کنسولگری جمهوری اسلامی در هفدهم مردادماه 1377، توسط تروریست‌های طالبان به شهادت رسید و به صف ره‌پویان قافله قلم‌داران شهید پیوست که این روز به نام روز خبرنگار در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شد.

روز خبرنگار، بهانه خوبی است تا خدمات و زحمات خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع‌رسانی در کشور ارج نهاده شوند.

زحمات و کارهای روشنگرانه خبرنگاران بر کسی پوشیده نیست چرا که این افراد به عنوان چشم بینا، گوش شنوا و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان به حساب می‌آیند.

هر ساله در استان کردستان به بهانه روز خبرنگار مراسمی برپا شده و با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خبرنگاران تجلیل می‌شود.

امسال برخلاف سال‌های گذشته و بر اساس تصمیم استانداری، خانه مطبوعات و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراسم روز خبرنگار در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد اما اهدای هدایا و لوح‌های تقدیر به دو روز بعد مراسم موکول شد.

استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی و کارشناس مطبوعات استان به وعده خود مبنی بر اهدای هدایا در دفاتر نشریات و خبرگزاری‌ها عمل کردند.

نفس این کار ستودنی است اما نکته قابل تامل موضوع اینجاست که 23 مردادماه همزمان با حضور این آقایان در دفتر خبرگزاری فارس و خبرگزاری شبستان، کارشناس مطبوعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که کفگیر هدایا به ته دیک خورده و هدایای خبرنگاران فارس دو روز بعد پرداخت می‌شود.

نکته جالب‌تر اینکه، در همان روز و بعد از بازدید از دفتر خبرگزاری فارس؛ هدایای تعدادی از خبرنگاران همزمان با سرکشی استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دفاتر رسانه‌ها پرداخت شده بود و این نوعی احساس ناخوشایند را در اذهان خبرنگاران فارس و شبستان به وجود می‌آورد.

چندین بار که خبرنگاران فارس این موضوع را از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری کردند با این پاسخ که "هنوز دستگاه‌هایی که هدایای روز خبرنگار را تقبل کرده‌ وجهی به حساب خانه مطبوعات واریز نکرده‌اند" روبرو می‌شدند.

در پایان ذکر این نکته هم الزامی است؛ شاید به نظر مخاطبان موضوع پیگیری دریافت هدیه به نوعی درست نباشد اما خبرنگاران فارس این مسئله را حق خود می‌دانند چرا که اولا؛ آنها شبانه‌روز در این وادی تلاش می‌کنند و در ثانی، این وجوهات از بیت‌المال هزینه می‌شود.

انتهای پیام/79002/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول