اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان همدان:

صدای ضرب مرشد باید در جامعه طنین‌انداز شود

مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: باید به دنبال این باشیم که مردم را به زورخانه آورده و این فرهنگ ورزش پهلوانی را در بین مردم نهادینه کنیم.

صدای ضرب مرشد باید در جامعه طنین‌انداز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدعبدی افتخاری پیش از ظهر امروز در مراسم روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای اظهار کرد: ورزشکاران باستانی در روزهای ملی و دینی از محیط زورخانه خارج شده و به سمت محافل عمومی بروند که اجرای این ورزش در محافل عمومی به فرهنگسازی و گسترش این ورزش کمک می‌کند.

وی افزود: ورزش زورخانه‌ای و باستانی از قدیم در فرهنگ مردم ایران‌زمین ریشه داشته و استفاده از آداب و سنن پسندیده این ورزش در بین ورزشکاران، گسترش روحیه رادمردی و افتاده‌حالی در عین قهرمانی را موجب خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان یادآور شد: مسئولان ورزش و دست‌اندرکاران ورزش باستانی و پهلوانی وظیفه دارند زورخانه را به سمت همه آحاد مردم و جامعه سوق دهیم و باید در همه نقاط شهر صدای ضرب مرشد شنیده شود.

به گفته وی ورزش باستانی در دانشگاه‌ها جایگاه خوبی را پیدا کرده است باید تلاش کرد تا این رشته در بین سنین پایه رشد و گسترش پیدا کند و فرهنگ‌سازی باید به‌گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان در مدارس با صدای زنگ مرشد آشنا شوند.

افتخاری با اشاره به اینکه تأثیرگذاری ورزش در سنین پایه بسیار مطلوب خواهد بود یادآور شد: ورزش در سنین پایه یکی از بهترین راه‌ها برای جذب نوجوانان و جوانان در رشته‌های مختلف ورزشی است و به طور حتم آشنایی کودکان از مدارس ابتدایی و راهنمایی با ورزش باستانی تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به معنویت ورزش باستانی و پهلوانی در بین مردم ایران خاطرنشان کرد: هرگاه ورزش با اخلاق و معنویت و روحیه جوانمردی همراه بوده در همه جا موجب افتخار و عزت بوده است به همین دلیل باید روحیه جوانمردی بیش از این بین ورزشکاران ایرانی و مسلمان بیشتر از قبل گسترش یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان یادآور شد : پیشکسوت و موی‌سفیدی در رشته باستانی حرمت و جایگاه بالایی دارد و باید به ورزشکاران ما که اکثر نوجوانان و جوانان هستند فرهنگ جوانمردی و پهلوانی و حفظ حرمت پیشکسوت را آموزش دهیم.

وی با بیان‌ اینکه کشف و معرفی استعداد و نخبگان این رشته باعث تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان علاقه‌مند خواهد شد تصریح کرد: باید بهترین‌های ورزش باستانی را پیدا کنیم و این انسان‌ها را در جامعه الگو جوانان سازیم.

انتهای پیام/89020/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول