اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 5 ماهه نخست امسال انجام شد

بیش از 61 هزار بازرسی برای کنترل بازار گلستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از انجام 61 هزار و 479 بازرسی در راستای کنترل بازارهای استان طی پنج ماه نخست امسال خبر داد و گفت: از این تعداد بازرسی 3 هزار و 291 پرونده تشکیل و 3 هزار و 628 متخلف شناسایی شدند.

بیش از 61 هزار بازرسی برای کنترل بازار گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یدالله وفایی بعدازظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: بازرسی‎های صورت گرفته فقط منحصر به بازار نمی‎شود بلکه همه فعالیت‎های اقتصادی اعم از واحدهای تولیدی و خدماتی نیز مشمول بازرسی شدند که در این راستا 115 میلیارد و 623 میلیون و 215 هزار و 113 ریال تشکیل پرونده شده است.

وی بیان داشت: در حوزه تنظیم بازار تمام تلاش‎مان این است که اقلام و کالاهای موردنیاز و اساسی مردم در سطح بازار با کمک اصناف و بازرگانان تامین شود علاوه بر این در زمینه اقلامی چون شکر، برنج، گوشت قرمز، گوشت سفید، حبوبات و نهاده‎های دامی که نقش مهمی در تولید دارند ورود می‎کنیم.

توزیع شکر در گلستان به رشد 10 برابری رسید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطرنشان کرد: در راستای تنظیم بازار با هدف تامین مایحتاج مردم از هفته دولت سال گذشته تا هفته دولت امسال تعداد چهار نمایشگاه فروش فوق‎العاده برگزار شد و اکنون در آستانه برگزاری نمایشگاه فروش پاییزه و در آستانه بازگشایی مدارس هستیم.

وفایی در خصوص اقلام توزیع شده به منظور تنظیم بازار استان بیان داشت: در پنج ماهه ابتدای سال‌جاری 6 هزار و 489 تن شکر فقط در سطح صنوف استان توزیع شد همچنین توزیع 2 هزار و پنج تن برنج، 247 تن گوشت قرمز، یک‎هزار و 96 تن مرغ منجمد، 348 تن عدس و 232 تن نخود در راستای تنظیم بازار در سراسر استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه اقلام موردنیاز به تناسب بازار تهیه و توزیع می‎شود، خاطرنشان کرد: در سال 1391 حدود 670 تن شکر توزیع شد در حالیکه در چند ماهه ابتدای سال‌جاری توزیع این قلم کالا به رشد حدود 10 برابری افزایش یافت.

توزیع 51 هزار و 690 تن نهاده دامی در گلستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: در سال گذشته توزیع گوشت مرغ منجمد یک‎هزار و 89 تن بود که این میزان در مدت پنج ماهه ابتدای سال‌جاری به یک‎هزار و 96 تن افزایش یافت.

به گفته وفایی؛ در سال گذشته 2 هزار و 375 تن برنج وارداتی و 365 تن گوشت قرمز منجمد در سطح استان توزیع شد.

وی در خصوص توزیع اقلام موردنیاز استان در بخش تولیدات دامی اظهار داشت: از ابتدای سال 1391 تا پایان سال گذشته توسط اداره کل پشتیبانی امور دام سازمان و وزارتخانه 56 هزار و 470 تن نهاده دامی توزیع شد و از ابتدای سال‌جاری تاکنون 51 هزار و 690 تن نهاده دامی در استان توزیع شد که این رقم معادل سال گذشته بوده است.

کنترل بازار تا تثبیت قیمت‎ها در سطح استان ادامه دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با تاکید بر اینکه روند کنترل بازار به منظور تثبیت قیمت‎ها در سطح استان ادامه دارد، بیان داشت: ما به دنبال ایجاد تعادل در بازار، واقعی شدن قیمت‎ها و جلوگیری از گرانفروشی و کم‌فروشی هستیم.

انتهای پیام/83001/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول