اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صنعت، معدن و تجارت دماوند:

بازار مرغ از اواخر شهریور ماه به تعادل می‏رسد

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند افزایش قیمت تخم مرغ را ناشی از رشد قیمت نهاده‏های طیور دانست و گفت: بازار مرغ از اواخر شهریور ماه به تعادل می‏رسد.

بازار مرغ از اواخر شهریور ماه به تعادل می‏رسد

موسی احمدی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: از حدود 20 روز قبل، موضوع برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در شهرستان دماوند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: با هماهنگی‏های به عمل آمده بین مسئولان و متولیان امر، این نمایشگاه از 15 شهریور ماه امسال آغاز می‏شود و تا 25 همین ماه به مدت 10 روز ادامه خواهد یافت.

احمدی یادآور شد: گرچه این نمایشگاه نمی‏تواند تأثیر زیادی در بازار داشته باشد، اما مقداری آرامش به جامعه منتقل کرده و در حد توان مایحتاج مردم را تأمین می‏کند.

وی خاطرنشان کرد: کیف، کفش، پوشاک و لوازم‏التحریر دانش‏آموزان و کالاهای اساسی مورد نیاز سبد غذایی خانوارها در نمایشگاه پاییزه ارائه می‏‏شود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند تصریح کرد: پس از اجرای قانون هدف‏مندی یارانه‏ها، دولت به دنبال اعمال سیاست رقابت و جایگزینی آن به جای یارانه‏ها بود تا آن را به سمت بخش تولیدی هدایت کرده و بنابراین، تنظیم بازار با برپایی نمایشگاه‏های تنظیم بازاری به آن صورت نمی‏توانست تأثیرگذار باشد.

وی افزود: دولت کماکان پشتیبانی عرضه و کنترل قیمت کالاهایی که معمولاً با کمبود در بازار مواجه هستند، با برپایی نمایشگاه‏ها همت گماشت.

احمدی در ادامه با اشاره به کمیت و کیفیت نان شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات موجود در این عرصه، اتحادیه نانوایان که در اصل وظیفه صنفی به عهده دارد، خود عهده‏دار بحث توزیع آرد شده است.

وی از تشکیل کمیسیونی به منظور ارائه راهکارهای جدی برای رفع مشکلات افزایش قیمت نان و کیفیت نامطلوب آن خبر داد و تصریح کرد: واحدهای خبازی که تخلفات آنها بیش از چهار نوبت باشند، پلمب خواهند شد.

بازار مرغ از اواخر شهریور ماه به تعادل می‏رسد

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند با اشاره به گلایه‏های مردمی از افزایش قیمت گوشت مرغ بیان داشت: هم‏اینک به خاطر گرمای بیش از حد هوا استان‏های جنوبی کشور از ظرفیت واقعی خود استفاده نمی‏کنند و این امر عامل نوسانات افزایشی قیمت‏هاست.

وی یادآور شد: بازار گوشت مرغ همواره یک پروسه فصلی دارد و احتمالاً از اواخر شهریور ماه دوباره شاهد تعادل در بازار و کاهش قیمت‏ها خواهیم بود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند همچنین افزایش قیمت تخم‌مرغ را ناشی از افزایش قیمت نهاده‏های طیور برشمرد.

انتهای پیام/2568/ع40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول