اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صدا و سیما برنامه‌های «روز قزوین» را پوشش می‌دهد

صدا و سیمای مرکز قزوین، تدابیر ویژه‌ای را برای برنامه‌های نهم شهریور، «روز قزوین» در نظر گرفته است.

صدا و سیما برنامه‌های «روز قزوین» را پوشش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین در جلسه‌ای که بعد از ظهر امروز در خصوص برگزاری برنامه‌های «روز قزوین» برگزار شد، مدیران شهر با ارائه برنامه‌های کلی پیش‌بینی شده برای هفته بزرگداشت قزوین، خواستار پوشش کامل برنامه‌های این هفته توسط صدا و سیما شدند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های رسانه ملی گفت: همه امکانات اولیه برای پوشش این رخداد بزرگ فرهنگی فراهم شده است.

ابوالحسن صادقی‌جهانی افزود: هرچند در این زمینه محدودیت‌هایی وجود دارد اما صدا و سیما از تمام توان خود برای رسیدن به نتیجه مطلوب استفاده خواهد کرد.

این مسئول برنامه‌های روز و هفته بزرگداشت قزوین را ظرفیتی مطلوب برای معرفی شایسته استان قزوین به سایر شهرها و کشورها دانست و از دستگاه‌های متولی برگزاری مراسم خواست تا برنامه‌های خود را برای دریافت پوشش مناسب شبکه‌ای، ارائه کنند.

شهردار قزوین نیز در این نشست برگزاری نخستین اجلاس جهانی شهر اسلامی را از مهم‌ترین برنامه‌های ویژه هفته بزرگداشت قزوین خواند و گفت: بیش از 150 مهمان خارجی از کشورهای اسلامی و برخی کشورهای اروپایی در این اجلاس حضور دارند.

مسعود نصرتی افزود: سند نهایی اجلاس پس از سخنرانی و ارائه مقالات 27 مهمان خارجی و چند مهمان داخلی، تنظیم می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت این اجلاس بیان داشت: قزوین برای نخستین بار در جهان میزبان اجلاس جهانی شهر اسلامی خواهد بود و دبیرخانه این اجلاس به مدت دو سال در قزوین مستقر می‌شود.

نصرتی تأکید کرد: در این مدت ارتباطات سازنده‌ای بین کشورهای اسلامی از طریق قزوین برقرار می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین نیز به جزئیات برنامه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از 15 برنامه در ابعاد جهانی، ملی و استانی در فاصله زمانی نهم تا بیست و سوم شهریور ماه برگزار می‌شود.

منوچهر حبیبی افزود: نخستین اجلاس جهانی شهر اسلامی، همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار و نخبه استان، نمایشگاه و جشنواره بازی‌ها و اسباب بازی‌ها، پیاده‌روی خانواده و کنگره سرداران شهید استان از برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز در این نشست عنوان کرد: جشنواره رضوی امسال نیز همچون سال‌های گذشته در قزوین برگزار می‌شود.

محمد شفیعی‌ها تصریح کرد: تقارن این جشنواره با برنامه‌های ویژه روز و هفته قزوین، محکی برای سنجش توان اجرایی مسئولان و مردم شهر و استان برای اقدامات بزرگ فرهنگی و ارزشمند تلقی می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین نیز با اشاره به جزئیات برنامه‌های روز قزوین، خواستار تعامل و همکاری سازنده مردم، نهادها و دستگاه‌های مسئول شد.

سعید وزیری‌نژاد بر ضرورت آموزش شهروندی برای برنامه‌های سال‌های آتی نیز تأکید کرد.

یادآور می‌شود، صدا و سیمای مرکز قزوین در آستانه این روز، با برنامه‌های متعددی همچون گزارش‌ها و بسته‌های خبری، گفت‌وگوی ویژه خبری و برنامه‌های صبحگاهی، خانواده و شبانگاهی صدا و سیما به استقبال این روز رفته است.

نهم شهریور، سالروز انتخاب قزوین به عنوان پایتخت حکومت صفوی است که به عنوان روز قزوین انتخاب شده و امسال برنامه‌های متعددی ویژه آن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/2667/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول