اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان

7 طرح کشاورزی در سیرجان به بهره‌برداری رسید

همزمان با پنجمین روز هفته دولت و با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان، 7 طرح کشاورزی در سیرجان به بهره‌برداری رسید.

7 طرح کشاورزی در سیرجان به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، عباس ملایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان عصر امروز در حاشیه افتتاح هفت طرح‌ کشاورزی و دامی سیرجان اظهار داشت: 253 طرح در هفته دولت در استان کرمان اماده بهره‌برداری است که 173 میلیارد ریال برای اتمام آنها از اعتبارات تسهیلاتی ستاد توسعه کشاورزی استان پرداخت شده است.

وی این طرح‌ها را در حوزه انتقال آب، آبیاری تحت فشار، دامداری و پرورش طیور، گلخانه‌ها و سایر طرح‌های حوزه جهاد کشاورزی مانند شیلات و صنایع تبدیلی عنوان کرد.

ملایی بیان داشت: طی هفت ماه گذشته تاکنون، یک‌هزار و 500 طرح در بخش‌های ذکر شده با هزینه 320 میلیارد تومان از اعتبارات تسهیلات ستاد توسعه کشاورزی استان به پایان رسیده است که برای 5 هزار نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

ملایی در زمینه اجرای سیستم آبیاری تحت فشار با توجه به خشکسالی گفت: تاکنون 250 هزار هکتار از این سیستم آبیاری در استان با کمک 85 درصدی بلاعوض دولت انجام شده است که این مقدار 20 درصد هکتاری است که در استان می‌تواند به اجرا درآید و کشاورزان از موقعیت به وجود آمده در زمینه کمک بلاعوض دولت در این سیستم آبیاری استفاده کنند.

احمد مسعودی مدیر جهاد کشاورزی سیرجان نیز گفت: طرح‌های گلخانه‌ای و دامی و آبیاری تحت فشار در این شهرستان که به مناسبت هفته دولت افتتاح شد، 10 میلیارد ریال از اعتبارات ستاد توسعه بخش کشاورزی سیرجان هزینه شد و برای 59 نفر نیز اشتغال ایجاد کرده است.

انتهای پیام/80015/ک20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول