اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنجمین روز از هفته دولت انجام شد

بهره‌برداری و کلنگ زنی 4 طرح خدماتی و صنعتی در قروه

در پنجمین روز از هفته دولت 4 طرح خدماتی و صنعتی ظهر امروز در قروه بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد.

بهره‌برداری و کلنگ زنی 4 طرح خدماتی و صنعتی در قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، این طرح‌ها شامل بهره‌برداری از 2 طرح آبرسانی به روستاهای شیخ جعفر و پلوسرکان با امکان بهره‌مندی 400 خانوار و اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 300 میلیون ریال بود.

مدیر شرکت آبفار قروه در مراسم بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: در هفته دولت امسال 4 طرح آبرسانی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید که 501 خانوار روستایی با جمعیتی بالغ بر 2 هزار و 100 نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

حاجعلی زارعی افزود:  برای اجرای این طرح‌ها در مجموع 8 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای بزرگترین طرح آبرسانی روستایی در هفته دولت امسال که در روستای شیخ جعفر انجام شد، از محل سفر مقام معظم رهبری تامین شده است.

زارعی با اشاره به برخورداری 92 درصد روستاییان این شهرستان از آب آشامیدنی سالم افزود: شاخص بهره‌مندی روستاییان قروه از آب سالم 11 درصد از میانگین استانی و 5 درصد از میانگین کشوری فراتر است.

وی با بیان اینکه 11 مجتمع آبرسانی در این شهرستان برای تامین آب آشامیدنی سالم در دست اجرا بود، گفت: در حال حاضر 2 مجتمع گلالی و پیر باباعلی با 10 روستا و اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال در دست اجراست  و بقیه مجتمع‌های آبرسانی به طور کامل بهره‌برداری شده است.

زراعی خاطرنشان کرد: مجتمع ویهج هم از مجتمع‌های جدید با 7 روستاست که در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

امروز همچنین اولین واحد استاندارد فرآوری پوکه معدنی کشور، در قروه بهره‌برداری شد.

این طرح در فاز اول با سرمایه‌گذاری 15 میلیارد ریالی بخش خصوصی برای 15 نفر به صورت مستقیم و 40 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی داشته است که ظرفیت فرآوری و بسته‌بندی 50 هزار مترمکعب در سال را داراست.

کلنگ آغاز به کار فاز دوم و سوم این طرح نیز امروز به زمین زده شد تا با سرمایه 120 میلیارد ریالی و ظرفیت تولید روزانه 50 هزار قطعه بتنی سبک، زمینه اشتغال 80 نفر را فراهم آورد.

انتهای پیام/79009/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول