اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان خبر داد

افزایش 25 درصدی ورود مسافر به کردستان/ ورود 7 میلیون مسافر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از افزایش 25 درصدی ورود مسافرین در 5 ماهه اول سال‌جاری به این استان خبر داد.

افزایش 25 درصدی ورود مسافر به کردستان/ ورود 7 میلیون مسافر

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، فرهاد میمنت‌آبادی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از بیست‌وپنجمین هتل استان کردستان در بانه از افزایش 25 درصدی سفر به استان کردستان در 5 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون بیش از 7 میلیون مسافر به استان وارد شده‌اند.

به گفته وی، 2 میلیون نفر از مسافرین که در طول 5 ماهه اول امسال به این استان سفر کرده‌اند بیش از یک شبانه‌روز در استان سکونت داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان به توانایی بالای استان در جذب گردشگر اشاره کرد و گفت: توسعه صنعت گردشگری بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال و همچنین توسعه اقتصادی در استان را فراهم می‌کند.

به گفته میمنت‌آبادی، 43 روستای هدف گردشگری و 35 منطقه نمونه گردشگری در استان ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب توریست به استان است که امیدواریم با بهره‌گیری و معرفی این ظرفیت زمینه توسعه صنعت گردشگری را در استان فراهم کنیم.

وی به ظرفیت‌های موجود در بحث اسکان مسافرین در شهرستان‌های مختلف استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 25 هتل، 24 مهمانپذیر و 100 خانه استیجاری برای اسکان مسافران در این استان وجود دارد.

گفتنی است؛ 25‌مین هتل گردشگری استان با صرف اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال در پنجمین روز از هفته دولت با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/79002/ط20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول