اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشنواره تابستانی همدان

کیف مسافران تابستانی کوک شد

با پیک تابستانه مسافران در همدان، جشنواره تابستانی نیز کار خود را در همدان آغاز کرد و همین باعث شد مسافران از حضور خود در همدان لذت کافی ببرند.

کیف مسافران تابستانی کوک شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، این روزها همدان با برخورداری از حجم عظیمی از مسافران داخلی و خارجی، روزهای شلوغی را سپری می‌کند.

همزمان با آغاز پیک حضور مسافران در همدان جشنواره تابستانی همدان نیز آغاز به کار کرد و همین باعث شد مسافران روزها و شب‌های متفاوت و شادی را در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین داشته باشند.

آرامگاه بوعلی، گنبد علویان، آرامگاه باباطاهر، گنجنامه و تپه عباس‌آباد با پذیرایی از حجم زیادی از مسافران بسیار شلوغ هستند و روزانه میزبان حدود یک‌هزار نفر از این اماکن بازدید می‌کنند.

آب و هوای خنک و مطبوع و یک‌هزار و 830 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی باعث شده که همدان به یکی از استان‌های با تراکم مسافر نام گیرد.

یکی از اعضای خانواده بوشهری در حال عکاسی در محوطه باباطاهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه برای بار سوم در همدان حضور می‌یابد، افزود: تاکنون سه بار همدان آمده‌ام اما هر بار موفق به بازدید از بیش از دو مکان تاریخی همدان نشده‌ام که همین باعث شد سفر سومی به همدان داشته باشم.

*همدان شهری تمیزی است

احمد لاهوتی افزود: تابستان بوشهر با دمای بالای 45 درجه بسیار گرم و طاقت‌فرساست که همین امر نیز باعث شد که همدان را برای سفر خود انتخاب کنیم و از هوای خنک آن لذت ببریم.

وی به برخی مشکلات گردشگری همدان اشاره کرد و گفت: فضاهای اقامتی که برای مسافران در نظر گرفته شده، بسیار اندک است و همین باعث می‌شود برای اقامت شبانه، در سطح شهر برای یافتن یک مکان اقامتی معطل شویم.

این شهروند بوشهری اضافه کرد: همدان شهر تمیزی است و این را می‌توان از همه مسافران جویا شد اما کمبود سرویس‌های بهداشتی و تمیز نبودن برخی از آنها در پارک‌ها و مراکز اقامتی موجب مشکلات مسافران شده است.

*همدان شهر فرهیختگان است

خانم 37 ساله‌ای از شهر ایذه خوزستان که در حال بازدید از آرامگاه بوعلی سینا بود، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه همدان را باید شهر فرهیختگان نامید، افزود: تاکنون از آرامگاه بوعلی سینا و آرامگاه باباطاهر بازدید کرده‌ایم که بسیار جذاب و دلپسند بود.

وی ضمن بازدید از داروهای گیاهی و خواص این داورها اظهار کرد: تازه متوجه شده‌ام که بسیاری از داورهای گیاهی که مد نظر بوعلی‌سینا بوده در همدان کشت می‌شود که در پایان بازدید حتماً از آنها خرید خواهیم کرد.

وی همدان را شهر بسیار زیبا با اماکن تفریحی و توریستی فراوان دانست و افزود: این نخستین سفر بنده و خانواده‌ام به همدان است که اگر عمری باشد سال‌های بعد نیز تابستان را به همدان خواهیم آمد.

*جشنواره تابستانی اقامت در همدان را طولانی کرد

جوان 29 ساله‌ی تنکابنی در حاشیه جنگ شادی که هر شب در گنجنامه همدان برگزار می‌شود، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: از جنگ شادی بسیار لذت بردم به طوری که قرار بود سفر ما به همدان گذرا و یک روزه باشد اما همین امر باعث شد دو شب دیگر را در همدان بمانیم.

وی با بیان اینکه تاکنون غار علیصدر و گنجنامه همدان را بازدید کرده است، بیان داشت: جشنواره تابستانی موجب ماندگاری ما در همدان شده است و سعی می‌کنیم روز پایانی سفر خود را صرف تماشای برنامه‌‎های جشنواره تابستانی کنیم.

*حتماً بار دیگر به همدان خواهم آمد

حسن طالبی مرد 46 ساله‌ای که از جنگ شادی گنجنامه بسیار لذت برده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، اظهار کرد: دختر بنده که دو شب این برنامه را در گنجنامه نظاره‌گر بود، امروز که عزم برگشت به شهرمان را کردیم خواستار یک شب اقامت دیگر را کرد.

وی با بیان اینکه برای دومین بار به همدان سفر کرده است، افزود: همدان شهر مادری من است و با توجه به مشغله کاری که داشتم نتوانستم از غار علیصدر بازدید کنم، حتما یکبار دیگر به همدان باز می‌گردیم.

اما نمایشگاه سوغات و صنایع‌دستی همدان نیز در سه نقطه محوطه آرامگاه بوعلی‌سینا، آرامگاه باباطاهر و تپه هگمتانه برپاست تا مسافران بتوانند به راحتی از صنایع‌دستی و سوغات همدان استفاده کنند.

مسافران تابستانی از این نمایشگاه‌ها استقبال خوبی کرده‌‌اند و هنرمندان نیز از بابت رضایتمند بودند.

*برگزاری جشنواره تابستانی در جذب گردشگر تأثیرگذار است

در همین راستا علیرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به اینکه در تابستان امسال ورود گردشگران افزایش یافته است، افزود: برگزاری جشنواره تابستانی در میزان ورودی مسافران و همچنین ماندگاری بیشتر در همدان تأثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه جشنواره تابستانی امسال همدان 40 روزه بود، بیان داشت: با برگزاری طولانی مدت جشنواره هم شهروندان همدانی و هم مسافران می‎توانند از تنوع و پراکندگی برنامه‌ها مطلع و از آنها بهره‌مند شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان اظهار کرد: جنگ شادی در گنجنامه، جشنواره اقوام ایرانی، باغ پرندگان در گنجنامه و ویژه‌برنامه روز همدان در آرامگاه بوعلی‌سینا از جمله برنامه‌هایی بود که موجب جذب مسافران و شهروندان شده است.

وی در خصوص اینکه جشنواره تأثیر زیادی در افزایش مسافران داشته است، یادآور شد: قطعاً جشنواره تابستانی و برنامه‌هایی از این قبیل در افزایش حضور مسافران تأثیرگذار است و باید بتوانیم در برگزاری برنامه‌هایی که جاذب گردشگر است، بیشتر تلاش کنیم.

ایزدی در پایان در خصوص سرویس‌های بهداشتی برخی پارک‌ها نیز اذعان کرد: پارک‌ها و فضای سبز را شهرداری ساماندهی می‌کند که به تبع سرویس‌های بهداشتی نیز باید از سوی شهرداری ساماندهی شود.

=============

سیده فریده حسینی‌فرزام

=============

انتهای پیام/89003/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول