اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا:

50 درصد کشور قلمرو کوچ و اسکان عشایر است

جانشین معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی گفت: 50 درصد فضای کشور در قلمرو عشایر کوچ‌رو و اسکان یافته در کشور است.

50 درصد کشور قلمرو کوچ و اسکان عشایر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدجواد زاده‌کمند ظهر امروز در همایش سراسری «عشایر، نظم و امنیت» در اردبیل اظهار داشت: حضور جامعه عشایری به عنوان ذخیره ارزشمند انقلاب و مدافع دستاوردهای اصیل نظام اسلامی اسباب آرامش و امنیت خاطر در جامعه است و این سرمایه می‌تواند در توسعه روزافزون نظم و امنیت سرزمینی، اقتصادی و اجتماعی موثر باشد.

وی عنوان کرد: یافته‌های علمی ما نشان می‌دهد که عشایر سلحشور و بی‌ادعا تا چه میزان در توسعه و تقویت مؤلفه امنیت نقش شاخص و حیاتی ایفا کرده و چه میزان می‌توانند با حرکت‌های خود ترفندهای دشمنان را در حوزه‌های مختلف نقش بر آب کرده و آنها را زمین‌گیر کنند.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی با بیان اینکه برگزاری این همایش‌ها و توسعه ادبیات نظم و امنیت و برقراری آرامش در جامعه در سایه این تعامل و همفکری واقعی امکان‌پذیر خواهد شد، افزود: برای رسیدن به الگوی مناسب انتظامی در جامعه عشایری باید از کارهای تئوری و نظریه‌پردازی صرف خودداری کنیم و به سمت اقدامات سازنده و نظریه‌های بومی حرکت کرده و وضعیت مطلوب در این حوزه را ارتقا ببخشیم.

زاده‌کمند ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری چنین همایش‌هایی را در قالب یک کار علمی، تحقیقاتی و پژوهشی ارائه یک مدل خوب و مناسب در حوزه افزایش بسترهای امنیت و نظم واقعی است که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از مطالبات و نیازها باشد.

این مسئول تصریح کرد: یک میلیون و 300 نفر هزار نفر از جمعیت کشور را جامعه عشایری تشکیل می‌دهد در حالی که 50 درصد فضای کشور قلمرو کوچ و اسکان آنها است.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی بیان داشت: در برقراری امنیت این فضای گسترده باید از توان خود جامعه عشایری استفاده کرد چراکه نیروی انتظامی به تنهایی قادر نیست در چنین قلمرو گسترده کار نظم و امنیت گسترده را انجام دهد.

زاده‌کمند یادآور شد: ما به توانمندی اقتصادی و تولیدات عشایری نیز اعتقادی راسخ داریم و معتقد به رفع بعضی محدودیت‌ها و چالش‌های اقتصادی، رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌های این حوزه می‌تواند راهگشا باشد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش در استان مرزی اردبیل که یکی از استان‌های مرزی امن کشور است در کنار گوشزد کردن این مطلب که نباید در برقراری این نظم و امنیت از توان جامعه عشایری غفلت کرد بلکه شایسته آن است که از این توانمندی در شاخصه‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و .... در جهت اعتدال این منزلت استفاده واقعی داشت.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی گفت: در حال حاضر عشایر از همگرا و همسو‌ترین اقشار جامعه در افزایش نظم و امنیت محسوب می‌شوند و ویژگی ممتاز این جامعه سلحشوری و ولایت‌مداری است.

زاده‌کمند افزود: اگر امروز کشور ما در بین کشورهای منطقه با ثبات‌ترین و امن‌ترین کشور است در سایه روحیه سلحشوری و ولایت‌مداری جامعه‌ای نظیر عشایر است که از این داشته به عنوان سرمایه اصیل اجتماعی، فرهنگی و امنیتی یاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: به برکت انقلاب اسلامی عشایر ما با سلحشوری تمام در صحنه حاضر شده و ضمن دفع توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان سعی می‌کنند انقلاب اسلامی را به نقطه تعالی عزت‌مندانه سوق دهند.

انتهای پیام/62004/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول