اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین روز از هفته دولت صورت گرفت

افتتاح 2 طرح بهداشتی و امداد و نجات در سروآباد و سقز

در چهارمین روز از هفته‌ دولت پایگاه فوریت‌های پزشکی بین‌جاده‌ای در روستای قشلاق پُل سقز و خانه بهداشت روستای ماضی بن سروآباد افتتاح شد.

افتتاح 2 طرح بهداشتی و امداد و نجات در سروآباد و سقز

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیر شبکه‌ بهداشت و درمان شهرستان سقز ظهر امروز در مراسم افتتاح این پایگاه پزشکی با اشاره به حادثه‌خیز بودن جاده‌ ارتباطی سقز ـ مریوان اظهار کرد: با توجه به اینکه راه‌اندازی پایگاه فوریت‌های بین جاده‌ای نیاز به مجوز لازم دارد، تلاش زیادی در زمینه گرفتن مجوز لازم به عمل آمده است.

فیض‌الله گلکار افزود: بعد از اخذ مجوز با توجه به عدم اختصاص بودجه‌ی مورد نیاز، پایگاه فوریت‌های پزشکی از محل منابع مالی داخلی شبکه‌ بهداشت و درمان شهرستان سقز راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: این پایگاه پزشکی در راستای دسترسی سریع و آسان مصدومین حوادث جاده‌ای به مراکز درمانی مجهز، راه‌اندازی چنین پایگاهی از اولویت‌های شبکه‌ بهداشت و درمان بوده که این مهم در هفته‌ دولت تحقق یافت.

*افتتاح خانه بهداشت ماضی‌بن در سروآباد

در چهارمین روز از هفته دولت با حضور مدیران و مسئولین مرکز بهداشت سروآباد خانه بهداشت روستای ماضی‌بن با حضور پرشور و مشتاق اهالی روستا افتتاح شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سروآباد در مراسم افتتاح این خانه بهداشت ضمن تبریک یاد و خاطره شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر و هفته دولت به سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان کردستان در اردیبهشت سال 1388 اشاره کرد و گفت: این خانه بهداشت یکی از مصوبات این سفر پر خیر و برکت بوده است.

صلاح بهمنی افزود: خانه بهداشت روستای ماضی بن با اعتبار 625 میلیون ریال با مساحت 240 متر مربع وزیر بنای 75 متر مربع ساخته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: امید است با خدمات دهی مناسب در بهبود سلامت روستا مفید واقع شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروآباد تصریح کرد: این خانه بهداشت شامل خدمات پزشکی و پانسیون است که جمعیت 523 نفری و 127 خانواری روستای ماضی‌بن را پوشش می‌دهد.

بهمنی اضافه کرد: قبل از تاسیس این خانه بهداشت در خانه‌ اجاره‌ای در روستای ماضی بن به مردم خدمات ارائه می‌کرد.

وی در پایان وجود خانه بهداشت را در روستاها ضروری دانست و امکانات رفاهی و آموزشی و بهداشتی و درمانی را حق مردم فهیم ایران به‌ویژه مردم متدین و انقلابی منطقه سروآباد عنوان کرد.

انتهای پیام/79005/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول