اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مانور‌ اطفای حریق در مرکز انتقال نفت رفسنجان برگزار شد

مانور عملیات اطفای حریق در مرکز انتقال نفت رفسنجان برگزار شد.

مانور‌ اطفای حریق در مرکز انتقال نفت رفسنجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، مسئول ایمنی و آتش‌نشانی منطقه جنوب شرق کشور صبح امروز در حاشیه‌ برگزاری مانور عملیات اطفای حریق در مرکز انتقال نفت رفسنجان اظهار داشت: این مانو‌ر‌ پس از اعلام آتش‌سوزی فرضی توسط کارکنان عملیات بهره‌برداری مرکز‌‌ بر روی مخزن 403 محتوی فرآورده سبک نفتی انجام شد.

سید‌کمال‌الدین افتخاری افزود: به دلیل وسعت حادثه رئیس مرکز انتقال نفت شرایط را اضطراری اعلام کرده و تمام‌ گروه‌های مربوطه را درگیر می‌کند.

وی هدف از برگزاری این مانور را ‌افزایش توان عملیاتی و قدرت تصمیم‌گیری کارکنان در شرایط اضطراری‌، اطمینان از به کار بودن وسایل و تجهیزات اطفای حریق عنوان کرد.

افتخاری شناسایی نقاط ضعف و قوت و ارزیابی عملکرد گروه‌های مختلف درگیر در عملیات و هماهنگی بیشتر بین واحدهای مرکز انتقال نفت در شرایط اضطراری را از دیگر اهداف برگزاری این مانور بیان کرد.

وی گفت: در این عملیات واحدهای HSE‌، حراست‌، ترابری‌، کارکنان بهره‌برداری و روابط عمومی حضور داشتند.

به گزارش فارس، یکی از نقاط بسیار حساس و ریسک‌پذیر، مراکز انتقال نفت هستند که در این مراکز علاوه بر دریافت و ارسال فرآورده‌های نفتی کار ذخیره‌سازی فرآورده نیز انجام می‌گیرد و به همین منظور مخازن ذخیره در این مراکز وجود دارد که حاوی فرآورده‌های نفتی خطرناک از جمله بنزین‌، نفت سفید و نفت گاز است که باید جنبه‌های ایمنی، بهداشتی و زیست محیطی آنها رعایت شود.‌

انتهای پیام/80016/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول