اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ارتقا آمادگی نیروها

برگزاری مانور اطفاء حریق مشتقات نفتی در بندرشهید رجایی

مانور اطفاء حریق مشتقات نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به منظور ارتقاء توان و آمادگی نیروها در برخورد با حوادث ناشی از آتش‌سوزی برگزار شد.

برگزاری مانور اطفاء حریق مشتقات نفتی در بندرشهید رجایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مسئول مرکز HSE  و آتش‌نشانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ظهر امروز طی نشستی در تشریح سناریوی این مانور گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر بروز حریق در یک دستگاه تانکر حاوی مواد نفتی در اراضی پشتیبانی بندر، تیم آتش نشانی ضمن استقرار در محل، با انجام عملیات خنک سازی، حرارت موجود در محیط را کاهش داده و سرعت تولید گاز را پایین آوردند و در نهایت با استفاده از فوم، حریق را کنترل کرده و با پوشاندن مخزن از سرایت آتش سوزی به اطراف جلوگیری کردند.

هوشنگ محمد رضایی ضمن موفقیت آمیز خواندن این مانور خاطرنشان کرد: در این مانور، دو دستگاه کامیون آتش نشانی، خودرو فرماندهی آتش نشانی و دستگاهAFT  نیز مورد استفاده قرار گرفت.

همچنین واحدهای حراست، گارد و انتظامات، اورژانس، اداره برق و تاسیسات این اداره کل، پشتیبانی از واحد آتش نشانی در مانور را بر عهده داشتند.

یادآور می‌شود همه ساله به منظور ایجاد آمادگی و مقابله صحیح با انواع سوانح و حوادث، مانورهای مختلفی در بندر شهید رجایی برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است حمل و نقل و ترانزیت مواد نفتی در اسکله‌ها و پایانه‌های نفتی در این مجتمع بندری از جمله فعالیت‌های متداول است که ارتقاء ایمنی و اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با حوادث غیر مترقبه نظیر آتش سوزی را ضروری می‌سازد.

انتهای پیام/88001/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول