اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان خبر داد

اجرای مانور امداد و نجات در غار سمنگان دیواندره

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان از برگزاری مانور دو روزه امداد و نجات در غار سمنگان در شهرستان دیواندره برای نخستین بار در این استان خبر داد.

اجرای مانور امداد و نجات در غار سمنگان دیواندره

حسن خدابنده‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد:  این مانور برای اولین بار در استان با همکاری تیم تخصصی امداد کوهستان و تیم غارنوردی هلال احمر کردستان در غار سمنگان روستای باش قشلاق شهرستان دیواندره به مرحله اجرا درآمد.

خدابنده‌لو به کوهستانی بودن توپوگرافی استان و و جود کوه‌ها و غار‌های زیادی در سطح جغرافیای استان اشاره کرد و گفت: برگزاری مانورها دارای اهمیت ویژه‌ای است که ارتقاء توان افزایی تیم تخصصی امداد کوهستان و ایجاد تعامل بیشتر با اعضای دیگر شاخه‌های کوهنوردی از قبیل غارنوردی، سنگ‌نوردی و تقویت روحیه امداد و نجات در منطقه از اهداف اصلی این مانور نیز است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان خاطرنشان کرد: تمرین توان‌افزایی از سوی امدادگران  موجب می‌شود که در مواجهه با حوادث احتمالی بهترین پاسخ و عکس‌العمل را از خود بروز داده و تلفات ناشی از حوادث احتمالی را به حداقل برسانند.

خدابنده‌لو اظهر کرد: مرحله اول مانور امداد و نجات در غارسمنگان به صورت تئوری در 24 مرداد ماه  در محل سالن آمفی تئاتر هلال احمر کردستان برگزار و مرحله دوم آن به صورت عملی در غار سمنگان روستای باش بلاغ شهرستان دیواندره برگزار شد.

به گفته وی، در این مانور تیم تخصصی هلال احمر کردستان پس از اطلاع از  اسارت مصدومین فرضی در غار سمنگان شهرستان دیواندره در محل حادثه حضور داشته و با انجام یک عملیات تخصصی مصدومین را از غار بیرون و نجات دادند.

برگزاری  اردوهای جهاد رمضان در روستاهای محروم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان همچنین گفت: اردوهای جهاد رمضان در روستاهای محروم

شهرستان‌های تابعه استان با حضور پیشاهنگان، داوطلبان و جوانان عضو هلال احمر کردستان در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان برگزار کرد.

خدابنده لو اظهار کرد: با حضور اعضای پیشاهنگان، سازمان جوانان و داوطلبان هلال احمر کردستان اردوهای جهاد رمضان در روستاها و مناطق محروم سطح استان برگزار و در این طرح شرکت کنندگان خدمات امدادی،  عمرانی و فرهنگی را به روستاییان این مناطق ارائه دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان به اهداف برگزاری اردوی جهاد رمضان در سطح استان اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این اردو ارائه خدمات بشردوستانه در قالب خدمات امدادی، فرهنگی و بهداشتی به اهالی مناطق محروم و ارتقا روحیه انساندوستی در سطح مناطق استان است.

وی افزود: اعضای داوطلبان هلال احمر کردستان و جوانان با انجام نیازسنجی در سطح روستاهای محروم استان به شناسایی کامل نواقص و احتیاجات اهالی روستاها پرداخته و در قالب اردوهای جهادی برنامه‌های متنوع بشردوستانه را در این روستا پیاده کردند.

خدابنده‌لو با اشاره به این که روستاییان استقبال خوبی از اعضای هلال احمر و اردوی آنها داشته‌اند اظهار کرد: در طرح جهاد رمضان علاوه بر ارائه بسته‌های آموزشی و خدماتی، فرهنگی، سفره افطار با مشارکت اهالی روستاها خیران و در مساجد روزه خود را با داوطلبان و جوانان عضو هلال احمر کردستان افطار کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان در پایان در خصوص اجرای برنامه‌های این طرح امدادی و بشردوستانه اشاره و عنوان کرد: اجرای این طرح اعم از آموزش مفاهیم بهداشت باروری در بحران، سنجش رایگان قندخون و فشار خون، بهداشت فردی و محیط،  تقدیر از جوانان موفق در عرصه‌های مختلف، آموزش مهارت‌های امداد و کمک‌های اولیه و نیز سایر برنامه‌های دیگر هم در این طرح به اجرا شد.

انتهای پیام/79016/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول