اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

ساختمان چندمنظوره مدیریت بحران استان مرکزی افتتاح شد

طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه و اعضای شورای اداری استان مرکزی، ساختمان چندمنظوره مدیریت بحران استان مرکزی افتتاح شد.

ساختمان چندمنظوره مدیریت بحران استان مرکزی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، معاون عمرانی استاندار مرکزی بعد از ظهر امروز در این مراسم گفت: این ساختمان در زمینی به وسعت پنج هزار متر مربع و با زیربنای دو هزار و 100 متر مربع در دو طبقه ساخته شده و دارای چهار سالن اجتماعات با گنجایش هر سالن 32 نفر و یک سالن اصلی فرماندهی و مدیریت بحران با ظرفیت 220 نفر است.

هوشنگ بازوند افزود: این ساختمان در مدت 40 ماه ساخته شده و برای احداث و تجهیز آن 40 میلیارد ریال اعتبار از محل ماده 12 منابع ستاد بحران کشور تخصیص داده شده است.

وی تصریح کرد: این ساختمان در برابر زلزله با قدرت 7.5 ریشتر مقاوم بوده و با توجه به طراحی اسکلت بتنی آن در گروه ساختمان‌هایی است که تحمل مقاومت در زلزله‌های متوسط تا عمق 18 کیلومتری زمین را دارد.

معاون عمرانی استاندار مرکزی بیان داشت: این ساختمان مجهز به سیستم‌های ویدئو کنفرانس برای برقراری ارتباط با مرکز فرماندهی مدیریت بحران کشور و یا مراکز مدیریت بحران سایر استان‌ها و سامانه‌های پیشرفته ماهواره‌ای است و ارتباط مخابراتی آی‌پی و تأسیسات مکانیکی استراتژیک، ذخیره‌ای، آبرسانی و برق‌رسانی موقت و قابلیت اتصال به سرورهای داخل شهر و مانیتورینگ در آن پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه کشور ایران جزو 10 کشور بلا خیز جهان است،‌ اظهار داشت: از 43 حادثه و بلایای طبیعی که در جهان رخ می‌دهد 34 حادثه در ایران اتفاق می‌افتد.

بازوند یادآور شد: 90 درصد جغرافیای کشور ایران بر روی کمربند زلزله قرار دارد و به طور کلی 83 درصد جمعیت ایران در مناطق با خطر نسبی بالا زندگی می‌کنند.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به اینکه هر 20 سال در کشور ایران یک زلزله بالای 6.5 ریشتر رخ می‌دهد، متذکر شد: به طور متوسط سالیانه 1500 تا دو هزار میلیارد تومان خسارات ناشی از بلایای طبیعی به کشور وارد می‌شود که 20 درصد آن مربوط به سیل است.

وی به هر حادثه، رویداد، وضعیت و حالت فوق‌العاده‌ای که در یک کشور رخ دهد و آن کشور را از حالت تعادل خارج کند بحران عنوان کرد و ادامه داد: مدیریت بحران فرآیند عملکرد و برنامه‌ریزی مقامات دولتی و دستگاه‌های اجرایی تا بهبود اوضاع و رسیدن به وضعیت عادی و بازسازی را مشخص می‌کند.

بازوند در تشریح فعالیت‌های مدیریت بحران در چند سال اخیر مطالعه ریزپهنه‌بندی در شهر اراک، مطالعه دو گسل تبرته و تلخاب توسط دانشگاه اراک، مطالعه لرزه خیزی استان توسط دانشگاه علم و صنعت، نصب 19 دستگاه شتاب نگار در شهرستان‌های استان، نصب پایگاه لرزه نگاری در قرچه خمین که متصل به شبکه لرزه‌نگاری کشور است را از جمله فعالیت‌های انجام شده عنوان کرد.

وی ادامه داد: احداث اردوگاه جامع امداد و نجات، احداث 8 باب سالن چند منظوره در شهرستان‌ها و تجهیز استان به یک واحد بیمارستان صحرایی و ساخت و احداث ساختمان مدیریت بحران از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این استان است.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول