اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طراح و ناظر پروژه تئاتر شهر گرگان:

«تالار شهر» تماشاگران برنامه‎های ماهواره و روزنامه‎های زرد را به سمت خود جذب کند

طراح و ناظر پروژه تئاتر شهر گرگان با بیان اینکه گلستان دارای پیشینه قدرتمند در حوزه تئاتر است، گفت: «تالار شهر» باید تماشاگران برنامه‎های ماهواره، فوتبال، موسیقی‎های ناباب و روزنامه‎های زرد را به سمت خود جذب کند.

«تالار شهر» تماشاگران برنامه‎های ماهواره و روزنامه‎های زرد را به سمت خود جذب کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، فرشید مصدق ظهر امروز در آئین افتتاحیه مجموعه تئاتر شهر گلستان در گرگان اظهار داشت: بخش سخت‎افزاری با ایجاد تالار شهر فراهم شده اکنون نوبت هنرمندان است تا به لحاظ نرم‎افزاری تماشاگران برنامه‎های ماهواره و روزنامه‎های زرد را به سمت تئاتر جذب کنند.

وی از تنظیم یک منشور هنری خبر داد و افزود: مسئولیت هنرمندان باید در وهله نخست حفظ این مکان فرهنگی و هنری برای ارائه تولیدات بومی باشد.

مصدق بیان داشت: تمام امکانات تالار شهر گرگان بر اساس استانداردهای ایران ساخته شده است و این تالار را نه به خاطر تقدس بلکه باید به دلیل منشور اخلاقی حفظ کنیم.

ظرفیت تالار شهر گرگان تا 190 نفر قابل افزایش است

طراح و ناظر پروژه تئاتر شهر گرگان خاطرنشان کرد: مجموعه تالار تئاتر شهر گرگان از 20 تیرماه امسال کلید خورد و بعد از 48 روز و هشت ساعت به مرحله بهره‎برداری رسید، یک تیم 30 نفره با همه امکانات و تخصص خود برای شکل‎گیری تالار شهر گرگان تلاش کردند البته هنوز این مجموعه نیمه‎کاره است.

مصدق با بیان اینکه اعتبارات هزینه شده برای راه‎اندازی این تالار در قبال اعتبارات دریافت شده ناچیز بوده است، افزود: تاکنون 250 میلیون تومان برای تالار شهر گرگان هزینه شده در حالیکه 78 میلیون تومان دریافت کردیم.

وی با اشاره به اینکه سیستم‎های موردنیاز تالار شهر خریداری شده و فقط باید نصب شود، بیان داشت: در این تالار 139 تماشاگر ثابت می‎توانند حضور پیدا کنند، 146 نفر ظرفیت تالار است که این ظرفیت به صورت دوسویه، سه سویه و میدانی به 190 نفر قابل افزایش است.

طراح و ناظر پروژه تئاتر شهر گرگان با بیان اینکه بسترسازی نور و صدا به صورت استاندارد صورت گرفته است، اظهار داشت: با امکاناتی که در این تالار تعبیه شده می‎توان از ظرفیت هنر موسیقی نیز به منظور درآمدزایی برای تالار کمک گرفت البته زمانی که تئاتر درآمدزا نباشد.

مصدق با تأکید بر اینکه زحمات زیادی تا زمان بهره‎برداری از تالار شهر گرگان کشیده شده است، ابراز داشت: با توجه به اینکه دولت دهم رو به اتمام بود اما مسئولان این پروژه تا آخرین لحظات از کار و تلاش برای بهره‎برداری پروژه دریغ نکردند به دلیل اینکه دنبال نام و نشان نبودند لذا این حرکت ارزشمند رسالت هنرمندان را برای حفظ این مکان فرهنگی سخت‎تر و سنگین‎تر می‎کند.

انتهای پیام/83001/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول