اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اختتامیه جشنواره تئاتر تیرنگ صورت گرفت

دریافت مجوز برگزیدگان تئاتر تیرنگ در جشنواره منطقه‌ای ماه

در اختتامیه جشنواره استانی تئاتر بومی تیرنگ مازندران، برگزیدگان این جشنواره اعلام مجوز حضور در جشنواره منطقه‌ای ماه را با نظر هیئت داوران دریافت کردند.

دریافت مجوز برگزیدگان تئاتر تیرنگ در جشنواره منطقه‌ای ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اختتامیه جشنواره استانی تئاتر بومی تیرنگ صبح امروز با حضور استاندار مازندران، مدیر حوزه هنری استان و جمعی از مسئولان و هنرمندان با معرفی برگزیدگان این جشنواره در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری مازندران برگزار شد.

در این مراسم برگزیدگان این جشنواره اعلام مجوز حضور در جشنواره منطقه‌ای ماه را با نظر هیئت داوران دریافت کرده و با اهدای لوح سپاس و جوایز نقدی از آنها تقدیر شد.

در این جشنواره نمایش تندیس به کارگردانی فاطمه زنجانی رتبه نخست را کسب کرد، هشتمین خان به کارگردانی علی دورافکن دوم شد و در ادامه از پنج اثر راه یافته به مرحله بازبینی تجلیل شد.

در جریان این جشنواره پژوهشگران برتر همایش علمی پژوهشی «از فرهنگ بومی تا تئاتر دینی» که در حاشیه جشنواره برگزار شد با اهدای جوایز نقدی و لوح سپاس مورد تشویق و تقدیر قرار گرفتند.

در بخش مقاله نیز لیلا تقوی، رضا کوچک‌زاده، طغرل طهماسبی، افروز کشاورز، عبدالرضا شیردست و مهدی دریایی حائز رتبه برتر شدند.

در بیانیه پایانی هیئت داوران دهمین جشنواره استانی تیرنگ آمده است: هنر تئاتر و جایگاه اجتماعی آن بارزترین جلوه رشد و تعالی و منزلت فرهنگی در جوامع بشری است.

در ادامه یادآور شد: هیئت داوران دهمین جشنواره استانی تیرنگ وظیفه خود می‌داند از تمام هنرمندان شرکت‌کننده و مسئولان برگزاری جشنواره قدردانی کرده و با اعلام حمایت معنوی از برپایی چنین جشنواره‌هایی آن هم درعرصه معنویت و اندیشه و هنر و بارویکرد بومی و قومی از مسئولان عالی رتبه نیز انتظار مساعدت و همراهی داشته باشد.

این بیانیه افزود: این جشنواره به قصد ارائه اندیشه، باورهای معنوی و فرهنگ قومی شکل گرفته و معتقدیم مهمترین اصل در تئاتر، مفهوم در مضمون یا تکنیک نمایش به تماشاگر منتقل می‌کند.

اعضای هیئت داوران تصریح کردند: هیئت بازبینی دهمین جشنواره تئاتر استانی تیرنگ پس از ملاحظه 20 نمایش با مضامین مختلف، پنج نمایش را برای حضور در جشنواره برگزید علیرغم اینکه یکی از مهم‌ترین رسالت‌های حوزه هنری، جذب نیروهای جوان و مستعد برشمرده شده، حضور هنرمندان مجرب را در کنار جوانان لازم می‌دانیم چراکه این رسالت در کنار جذب، با هدایت کامل می‌شود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: تردیدی نیست که تئاتر استان نیاز به آموزش دارد، ذهن‌های تشنه جوانان تازه از گرد راه رسیده، نیازمند آب‌شخوری است غنی که پاسخگوی نیاز آنان باشد و به یقین همگی بر این باور هستیم که سرمایه‌گذاری امروز بازدهی فردا را تضمین خواهد کرد و در این میان توجه ویژه به  ادبیات نمایشی و تربیت نسل تازه‌ای از نویسندگان که با برخورداری از نگاه معنوی و هنری ، فرهنگ بومی خود را نیز مورد توجه قرار دهند در اولویت قرار دارد.

در ادامه عنوان شد: چنانچه منبع پر باری از متون نمایشی تولید شده در اختیار هنرمندان قرار بگیرد گزینه‌های متعددی برای انتخاب وجود خواهد داشت که بتواند جشنواره تیرنگ را در مسیر اصلی خود حفظ کند البته توجه هنرمندان استان را به بی‌کرانگی هنر مقدس تئاتر و نیاز به آموختن مدام جلب می‌کنیم. سهل‌انگاری در انتخاب معنا و اهمال در چگونگی بیان آن، موجب خلق اثری تاثیرگذار و ماندگار نمی‌شود و حوزه هنری در صدد حمایت از هنری است که اندیشه‌های معنوی را با زبانی هنرمندانه بیان کند.

در پایان این بیانیه با تقدیر و تشکر از هنرمندان و مسئولان استان و آرزوی توفیق برای دو گروه برگزیده اعلام شد: امیدواریم شاهد برپایی هر چه بهتر این جشنواره در سال‌های آینده باشیم.

انتهای پیام/86018/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول