اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگی و فوق‌برنامه سازمان سما:

ترویج فرهنگ قرآنی افتخار سازمان سما است

مدیر فرهنگی و فوق‌برنامه سازمان سما گفت: رویکرد تربیت قرآنی در سما از افتخارات و ارزشمندترین حرکات سازمان آموزشی و فرهنگی سما است.

ترویج فرهنگ قرآنی افتخار سازمان سما است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهوش حمزه‌ای ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: سازمان سما با تحت پوشش قرار دادن 120 دانشگاه فنی و حرفه‌ای و 600 مدرسه‌ای که دانش‌آموزان در آن تحصیل می‌کنند وظیفه خود را توجه به رشد و ارتقای تربیت صحیح عواطف روحی، روانی و اخلاقی قرار داده است تا در سایه قرآن این رشد و تربیت با معنویت خاصی آمیزش پیدا کند.

وی با بیان اینکه این سازمان توجه جدی به بعد پرورش روحی و روانی نوجوانان و جوانان داشته و می‌خواهد در مراحل مختلف آموزشی از این ظرفیت بهره گرفته و به ارتقای منزلت افراد و رسیدن به کمال واقعی در دوران بزرگسالی و خود‌اتکایی کمک کند، عنوان کرد: سازمان سما تربیت دینی دانش‌آموزان و دانشجویان را یکی از رویکردهای اساسی دانسته و در هم این زمینه طرح قدس و برنامه‌های فراتر از آن را در اولویت توجه و دقت نظر قرار داده است.

مدیر فرهنگی و فوق‌برنامه سازمان سما افزود: در بستر تعلیم و تربیت هم از مقطع ابتدایی تا فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌ها متناسب با ذائقه و نیاز نسل آینده برنامه‌ریزی‌ها آموزشی را در اولویت قراردادیم و در کنار کلاس‌های آموزشی سعی داریم آموزش قرآن، احکام نماز و تربیت دینی و مکتبی نیز جزو اولویت و ضروریات باشد.

حمزه‌ای ادامه داد: با هدف ایجاد حس رقابت آن هم به شکل سالم در بین نوجوانان و جوانان مسابقات قرآنی قدس در رشته‌های مفاهیم، قرائت، حفظ ، ترجمه،  تفسیر و ... طراحی شده است تا ضمن تقویت بعد آموزشی نسل آینده بتوانیم ابعاد تربیتی را نیز مورد نظر قرار دهیم.

این مسئول ابراز داشت: در سطح کشور سازمان سما مهمترین سیاست و رویکردش را به صورت عمومی ترویج روخوانی و روان‌خوانی قرآن قرار داده است تا دانش‌آموز و دانشجویی که از این سازمان مدرکی دریافت می‌کند مسلط به خواندن ساده و روان باشد که ما این کار را جزو حداقل‌های آموزشی قرآن محسوب می‌کنیم.

مدیر فرهنگی و فوق‌برنامه سازمان سما مدعی شد 80 تا 90 درصد دانش‌‌آموزان این سازمان مسلط به قرآن و توجه به روخوانی و روان‌خوانی آن هستند که این کار نتیجه و ثمره یک فرایند تدریجی آموزش و پرورش در آن بوده است.

حمزه‌ای یادآور شد: طرح ارتقای کیفیت آموزشی مد‌نظر ما بوده به طوری که چهار دوره آموزشی با حضور اساتید مجرب و زبده برای مربیان برگزار شده و ما با حضور این مربیان بهبود روش‌های تدریس و شیوه‌های نوین یادگیری در مدارس را مد‌نظر قرار داده و از مربیان فعال، کوشا و مجرب دعوت کردیم تا در توسعه برنامه‌های آموزشی یاری‌گر ما باشند.

این مسئول تصریح کرد: اکثر مربیان و معلمان ما از آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای مجوز تدریس گرفته‌اند و صلاحیت حرفه‌ای‌شان نیز مورد توجه و پذیرش قرار گرفته است.

مدیر فرهنگی و فوق‌برنامه سازمان سما گفت: در قالب فعالیت‌های گروهی کانون قرآن و عترت در مجموعه‌های آموزشی سما شکل گرفته و فعالیت ما در حوزه تربیت قرآنی اضافه بر برنامه‌ریزی آموزشی است که توسط آموزش و پروش ابلاغ شده است به طوری‌که هم ماموریت محوله آموزش و پرورش را اجرا می‌کنیم و هم فعالیت‌های اضافی در این حوزه را مد‌نظر قرار داده‌ایم.

حمزه‌ای افزود: هدف ما از برگزاری مسابقات قرآنی قدس ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در مدارس و دانشکده‌های سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی است تا در کنار این امر مخاطبان با مفاهیم قرآنی آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: در انتخاب مفاهیم قرآنی نیز به نیاز مخاطبان توجه جدی شده به طوری‌که برای دانش‌آموزان تفسیر سوره لقمان و برای کارکنان نیز تفسیر یک جزء قرآن متناسب با مهارت‌ها و سبک زندگی اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/62007/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول