اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر برنامه‌ریزی سازمان بسیج ورزشکاران خبر داد

شناسایی 7 هزار شهید ورزشکار در کشور / تجلیل بین‌المللی از ورزشکاران جوانمرد

مدیر برنامه‌ریزی سازمان بسیج ورزشکاران با تأکید بر اینکه باید شهدای ورزشکار الگوی ورزشکاران قرار گیرند، گفت: 7 هزار شهید ورزشکار در کشور شناسایی شده‌اند.

شناسایی 7 هزار شهید ورزشکار در کشور / تجلیل بین‌المللی از ورزشکاران جوانمرد

اکبر کاشیان امروز در حاشیه مراسمی که به مناسبت روز قشر بسیج ورزشکاران در سمنان برگزار شد، در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان بیان کرد: حدود دو سال بوده که روز 17 شوال به نام بسیج ورزشکاران نام‏گذاری شده است و ورزشکاران باید مولا و مقتدایشان حضرت علی(ع) را در عرصه ورزش الگوی خویش قرار دهند.

وی با بیان اینکه ورزش باستانی تنها ورزش مورد توجه در گذشته بوده است، افزود: امروز به آداب و آیین ورزش باستانی خویش افتخار می‌کنیم؛ چرا که در مرام‌نامه ورزش باستانی رعایت آداب اسلامی یکی از اصول و پایه‌های اصلی محسوب می‌شود.

مدیر برنامه‌ریزی سازمان بسیج ورزشکاران، غنی‌ترین ادبیات ورزش کشور را ورزش باستانی عنوان کرد و گفت: ادبیات قهرمانی همچون فتوت و جوان‏مردی در این رشته ورزشی به وضوح مشاهده می‌شود.

کاشیان گفت: در طی 50 سال گذشته، بیش از 80 رشته ورزشی در کشور از غرب و شرق با فرهنگ‌ها و روش‌های مختلف وارد کشور شده است و باید گفت که این رشته‌ها مورد قبول فرهنگ حال حاضر کشور واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه ما در جامعه نتوانسته‌ایم اخلاق و رفتار پهلوانی را بسط و گسترش دهیم، افزود: امروز ورزش یک رسانه محسوب شده و 30 درصد از سایت‌ها را صفحات ورزشی در برگرفته است.

ورزشکاران جوان‏مرد به صورت بین‌المللی تجلیل شدند

مدیر برنامه‌ریزی سازمان بسیج ورزشکاران همچنین در مراسمی که به مناسبت روز قشر بسیج ورزشکاران با حضور فرمانده سپاه استان سمنان، معاون هماهنگ‏‌کننده سپاه استان، مدیرکل ورزش و جوانان و معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان در سالن جلسات مؤسسه مهر بسیجیان برگزار شد، بیان کرد: مراسم تجلیل از ورزشکاران جوان‏مرد برای نخستین‌ بار به صورت بین‌المللی برگزار شد.

کاشیان گفت: در سال آینده نیز پنج کشور که در رویدادهای ورزشی بین‌المللی از مردم فلسطین حمایت کرده‌اند، در مراسم تجلیل از ورزشکاران جوان‏مرد حضور خواهند داشت.

محیط ورزش به دور از رذایل اخلاقی باشد

مدیر برنامه‌ریزی سازمان بسیج ورزشکاران ادامه داد: محیط ورزش باید محیطی به دور از رذایل اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی باشد.

وی بیان کرد: اگر در کشور بتوانیم در مورد آیین و سلوک ورزش پهلوانی مرام‌نامه بنویسیم، می‌توانیم بگوییم گام نخست را برای توسعه ورزش برداشته‌ایم.

کاشیان با بیان اینکه در کشور شمار زیادی مربی ورزشی مشغول فعالیت هستند، افزود: مربیان مهم‌ترین نقش در تعلیم و تربیت را بر عهده دارند و مربیان ورزشی باید بدانند صرفاً یک مربی ورزش محسوب نمی‌شود، بلکه در همه کارها و زمینه‌ها مربی تلقی می‌شود.

مدیر برنامه‌ریزی سازمان بسیج ورزشکاران گفت: بسیج ورزشکاران از بدنه و جنس ورزش فراتر از کارهای دستور‌العملی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: بسیج ورزشکاران چهار سال است که منش پهلوانی را در کشور تبیین می‌کند.

کاشیان افزود: حرکت در ورزش به معنای شناخت جایگاه خود و حرکت در مسیری روشن است و امروز باید جایگاه ورزش را به مرحله امن و سالمی که مورد اعتماد خانواده‌ها باشد، برسانیم.

انتهای پیام/2249/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول