اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر ارومیه اعلام کرد

بهره‌برداری از نرم‌افزار نامگذاری معابر شهر ارومیه

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: امروز نرم‌افزار نامگذاری معابر شهر ارومیه به منظور رفع برخی از نیازهای شورای نامگذاری دوره سوم شوراهای اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از نرم‌افزار نامگذاری معابر شهر ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، پیش از ظهر امروز لطیفه مبین در جلسه نامگذاری معابر شهرستان ارومیه که در محل شورای اسلامی این شهرستان برگزار شد با تبریک روز بزرگداشت حکیم محمد زکریای رازی و داروسازی، اظهار داشت: امروز نرم‌افزار نامگذاری معابر شهر ارومیه به منظور رفع برخی از نیازهای شورای نامگذاری دوره سوم شوراهای اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به روال کار در نامگذاری معابر، تصریح کرد: تقاضاهایی که از طرف شهروندان برای معابر فاقد نام به شورای نامگذاری شوراهای اسلامی ارسال می‌شود توسط دبیر شورا جمع‌آوری و برای تعیین نام در اختیار اعضای شورا قرار می‌گیرد.

مبین به اولویت‌های نامگذاری معابر شهرستان ارومیه اشاره کرد و گفت: اسامی مفاخر دینی، ملی، مذهبی، ادبی، هنری و مفاخری که در حفظ ارزش و دستاوردهای انقلاب اسلامی موثرند از جمله شهیدان هشت سال دفاع مقدس و شهیدان انقلاب اسلامی برای نامگذاری معابر در اولویت قرار دارند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: به منظور زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره افرادی که از خود اثرهای ماندگار در طول تاریخ به جای گذاشته‌اند و گنجینه‌های فرهنگی مملکت به شمار می‌روند و برای پاس داشت زحماتشان از نام آن‌ها در نامگذاری معابر استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 10 جلسه رسمی برای نامگذاری معابر شهرستان ارومیه تشکیل شده و 160 معبر نامگذاری شده است.

مبین به مشکلات پیش‌رو در نامگذاری معابر به روش سنتی اشاره کرد و گفت: با توجه به توسعه شهر ارومیه و الحاقات آن در محدوده شهری و عدم وجود بانک اطلاعاتی در این زمینه بسیاری از نام‌های انتخاب شده تکراری بود.

وی ادامه داد: برای حل این مشکل از برنامه نرم‌افزاری که دارای قابلیت‌های متفاوت است، استفاده می‌شود.

انتهای پیام/61010/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول