اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار صورت گرفت

راهیابی کاشانی‌ها به جشنواره فرهنگی و هنری کشور

رئیس مدرسه دوومیدانی مدیریت آموزش و پرورش کاشان، از راهیابی دو دانش‌آموز کاشانی به اولین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان کشور خبر داد.

راهیابی کاشانی‌ها به جشنواره فرهنگی و هنری کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش این شهرستان، حسن فخرالدینی اظهار داشت: این جشنواره در دو بخش دختران و پسران به میزبانی استان خراسان رضوی در اردوگاه کشوری شهید رجایی نیشابور در پنج رشته ورزشی دو و میدانی، ژیمناستیک، شنا، طناب‌زنی و تنیس روی میز برگزار می‌شود.

وی افزود: امیرعلی اطلسی در دو رشته پرش طول و 60 متر با مانع و امیر حسن ظهیری در رشته‌های پرش ارتفاع و 60 متر با مانع به همراه تیم پنج نفره دوومیدانی دانش‌آموزان استان اصفهان در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

رئیس مدرسه دوومیدانی مدیریت آموزش و پرورش کاشان تصریح کرد: توسعه ورزش دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، رشد ورزش همگانی و ارتقا مهارت‌های ورزشی، آمادگی جسمانی و کیفیت‌بخشی به درس تربیت بدنی در مدارس از مهمترین اهداف این جشنواره است.

وی اظهار داشت: این جشنواره از سوم تا نهم شهریورماه با شرکت یکهزار و 400 دانش‌آموز پسر آغاز شده و پس از آن تا روز 14 ماه جاری در گروه دختران ادامه می‌یابد.

به گفته وی، برگزاری این جشنواره در مسیر تحقق طرح تحول بنیادین، علاوه بر ایجاد فرصت‌های ورزشی، می‌تواند در تحرک‌آفرینی، ایجاد نشاط و کشف استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان اثربخش باشد و آنها را برای رقابت در صحنه‌های بین‌المللی و کسب افتخارات شناسایی و آماده می‌کند.

فخرالدینی خاطرنشان کرد: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها فرصتی است تا همه دانش‌آموزان برای تداوم دوستی‌ها، کسب افتخارات ورزشی و همت در صلح جهانی همگام شوند.

به گفته وی کاشان یکی از مناطق مستعد برای توسعه ورزش دوومیدانی است به طوری که سجاد حسن‌بیگی با کسب رتبه اول کشور در رشته 110 متر با مانع در مسابقات المپیک آسیایی نانجینگ چین شرکت کرده و تیم پنج نفره دانش‌آموزان کاشان به مسابقات دو و میدانی نونهالان کشور راه یافتند.

انتهای پیام/2406/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول