اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران خبر داد

استقرار پایه هفتم در نظام آموزشی جدید/ 97 درصد مدارس مازندران تک نوبته هستند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه 97 درصد مدارس مازندران تک نوبته هستند، گفت: پایه هفتم در نظام آموزشی جدید استقرار یافت.

استقرار پایه هفتم در نظام آموزشی جدید/ 97 درصد مدارس مازندران تک نوبته هستند

مصطفی عابدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت:‌ خرداد هر سال، ستاد پروژه مهر تشکیل می‌شود تا تمام امور مرتبط با بازگشایی مدارس اعم از آماده بودن فضا، تجهیزات، آموزش نیروی انسانی و غیره بررسی و اقدام لازم به عمل آید.

وی افزود:‌ ستاد پروژه مهر دارای پنج کمیته توجیه و تبلیغ، تایید صلاحیت، ساماندهی، تعمیر و تجهیز و ارزیابی است و از سطح وزارتخانه تا سطح مدارس، ادامه دارد.

*بازگشایی 4200 مدرسه

این مسئول با اشاره به بازگشایی 4 هزار و 200 مدرسه در سال تحصیلی جاری با حضور 480هزار دانش‌آموز در بخش دولتی و غیردولتی، تصریح کرد: 42 هزار فرهنگی در قالب 22 هزار کلاس، سال تحصیلی امسال را شروع می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار، اجرای ساختار آموزش و پرورش در سند تحول، در پایه هفتم، انجام می‌شود، گفت:‌ در پایه هفتم متوسطه اول، کتاب‌ها جدید‌التالیف است.

عابدی با اشاره به اینکه تغییر کتاب‌های سال هفتم در امتداد تغییر کتاب‌ها متناسب با سند تحول بنیادین است، افزود: کتاب‌های دوره سوم ابتدایی نیز تغییر یافته است.

این مسئول با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی این کتاب‌ها در حال انجام است، تصریح کرد:‌ به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم تا همکاران فرهنگی با گذراندن دوره‌های آموزشی کتاب جدید، وارد کلاس درس ‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هوشمندسازی مدارس گام مهمی در راستای غنی سازی محیط های یادگیری و بهبود روش های تدریس در فرایند یاددهی یادگیری است، اظهار داشت:‌ خانواده‌ها در هوشمندسازی مدارس، نقش موثری ایفا کردند.

*97 درصد مدارس استان تک نوبته شدند

عابدی با بیان اینکه 97 درصد از مدارس استان، تک نوبته شدند، گفت: این توفیق بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه در قالب اجرای طرح هجرت، بخشی از نیازهای مدارس در قالب بهسازی، فضاسازی، تعمیر میز و نیمکت و  غیره در حال مرتفع شدن است، یادآور شد: طرحی ابلاغ شد تا از 16 تا 20 شهریور، دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی به مدرسه دعوت شوند و در آراسته ‌سازی مدرسه مشارکت کنند.

وی ادامه داد: در همین ایام جلسه معارفه ورودی هر پایه مانند پایه اول، هفتم و دهم  نیز برگزار ‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه از 23 تا 30 شهریور به صورت همزمان در تمامی مدارس استان، نخستین جلسه شورای معلمان مدارس برگزار می‌شود، گفت: از 15 تا 30 شهریور هم والدین دانش‌آموزان به مدرسه دعوت می‌شوند تا از گزارش عملکرد مدرسه در سال گذشته و سیاست‌های جدید مدرسه در سال‌جاری، مطلع شوند.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح‌ها، سه ضلع مثلث دانش‌آموز، اولیا و معلمان را در مدرسه جمع می‌کنیم، افزود: با این اتفاق عناصر مهم و مؤثر تعلیم و تربیت قبل از ماه مهر، با هماهنگی کامل سال تحصیلی را آغاز می کنند.

عابدی اضافه کرد: طرحی در قالب نظارت بر فعالیت‌های مرتبط با پروژه مهر ابلاغ شد که در این طرح تمامی کارشناسان اداری شاغل در ادارات آموزش و پرورش تابعه استان از پروژه مهر مدارس دیگر، تا پایان شهریور سه بار بازدید کنند.

وی با اشاره به اینکه اعضای انجمن اولیا نیز یک بار فعالیت‌های مدرسه را بازدید می‌کنند، خاطرنشان کرد: بازدید بعدی در سطح مدیران از مدارس یکدیگر است که به تبادل تجربه، منجر می‌شود.

*معلمان استان تعیین وضعیت شدند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران، با بیان اینکه تمام معلمان تعیین وضعیت شدند و ابلاغ آنها آماده شده است، گفت: در سال‌های گذشته معلمان در مهرماه هم تکلیف خود را نمی‌دانستند که ابلاغ آنها به چه صورت است و  این مشکل در سال‌های اخیر برطرف شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد دانش‌آموزان، ثبت‌نام شده‌اند، ادامه داد: ثبت‌نام دانش‌آموزان به معنای مشخص شدن نیازها در زمینه کتاب، نیروی انسانی و فضای فیزیکی است.

*کتاب‌های تحصیلی وارد استان شد

عابدی با بیان اینکه کتاب‌های درسی وارد استان شده است، گفت:‌ کتاب‌های دوره ابتدایی، پیش‌دانشگاهی، فنی حرفه‌ای و کاردانش در استان توزیع شد.

وی با اشاره به تاکید استاندار مازندران بر طرح گلدان‌آرایی در سطح مدارس، متذکر شد: سال گذشته بیش از 45 هزار گلدان از سوی دانش‌آموزان به مدارس هدیه شد و  مسئول نگهداری گلدان‌ها دانش‌آموزان هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: 38 پروژه عمرانی تا مهر امسال توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود.

وی با بیان این که مازندران همواره جزو استان‌های برتر در پروژه مهر بوده است، یادآور شد: در سال تحصیلی 91 ـ 92  هم با کسب رتبه کیفی عالی، در سطح کشور در رتبه نخست قرار گرفتیم.

انتهای پیام/86006/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول